ذوالنور: داعش از نتایج اقدامات شیعه انگلیسی یارگیری می‌کند‬

کدخبر: 981788

دبیر کنگره شهدای روحانیت افزود: با یک کلام رهبری همه نقشه‌های پیچیده دشمن در مذاکرات بی‌اثر شد/ عده‌ای از بیوت لندنی دو ماه قبل از محرم به هیئت‌ها گفتند که اگر عکس امام و شهدا را نصب نکنید میلیونی کمکتان می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام ذوالنور، دبیرکل کنگره شهدا و ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: روحانی شخصیت‌های بزرگی از روحانیون در جایگاه‌های مختلف از نماینده مجلس و حزه و دانشگاه‌ها تمام در جبهه حضور می‌یافتند. 44 ائمه شهید در انقلاب و جنگ داریم. خیلی از روحانیون در جنگ، پشت جبهه‌ها را به یک مسجد برای اشاعه اخلاق دینی و حل مسائل مبتلابه رزمندگان را ترویج می‌کردند.

وی همچنین گفت: محور حضور روحانیون، محور تخصصی بود. در کنار فرماندهان روحانی، بخش عمده‌ای از کادر نیروها و متخصصین و غواصان، آرپی‌چی زن، تخریب‌چی و ... را روحانیون تشکیل می‌دادند. بخش کادر تخصصی جنگ ما را روحانیون تشکیل می‌دادند.

حجت‌الاسلام ذوالنور ادامه داد: 700 نفر از آن روحانیون که در جنگ جایگاه تخصصی داشتند شناسایی شده‌اند. روحانین بیشترین نقش را در جنگ ما ایفا کردند. روحانیون رزمی تبلیغی بیشترین نقش را در جنگ ایفا می‌کردند.

وی افزود: جمع زیادی از روحانیون با کتمان روحانی بودن به جبهه اعزام می‌شدند و به عنوان بسیجی به جنگ می‌رفتند. خیلی از اینها گمنام شهید شدند و روی سنگ قبر آنها روحانی قید نشده است و اطلاعاتی در مورد آنها نداریم. در برگزاری یادواره‌ها تازه خیلی از اینها کشف می‌شوند.

وی اظهار داشت: با همکاری بنیاد شهید و این کنگره آماری داشتیم که 2776 شهید روحانی به جنگ تقدیم کردیم ولی باید عرض کنم که با تفحص‌های اخیر و تحقیقات فراوان آمار شهدای روحانی ما به بیش از 4300 روحانی رسیده است. آمار شهدای روحانی 2.5 برابر نسبت به سایر اقشار است و این یک پیامی دارد که روحانیت در همه تاریخ سپر بلای این مردم و کشور بوده است که فلسفه روحانیت نیز این است.

دبیرکل کنگره شهدا و ایثارگران گفت: روحانیون نگفتند که بروید جبهه، خودشان رفتند و از آنجا پیام دادند که بیایید جبهه. برخی با عملیات روانی می‌گفتند، رزمنده، چه دلیلی دارد که روحانی در ماشین ضدگلوله می نشیند و شما در مقابل تیر تفنگ هستید و او می‌خندید و می‌گفت حاج‌آقا ببینید چه نوشته‌اند. رزمندگان، روحانیت را در کنار خود می‌دیدند.

وی گفت: سوم اسفند منشور روحانیت صادر شد و امام با آن پیام امروز را می دیدند. آن پیام را بخوانید. امام تأکید کردند که روحانیت دچار دنیازدگی نشوند در دام دنیا و تحجر نیافتند.

وی گفت: امروز خطر تحجر و جدایی دین از سیاست خطر جدی است که حوزه علمیه را تهدید می‌کند. این مسئله در پیام امام وجود دارد. مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی خود در خراسان شمالی این نکته را تذکر دادند.

ارسال نظر: