گرد و غبار امروز خوزستان پایدار نیست

کدخبر: 982009

مدیرکل محیط زیست ‫خوزستان: این پدیده تا بعدازظهر برطرف می‌شود/ مدیرکل بحران خوزستان: غبار امروز باتوجه به ارتفاع بالای آن از سطح زمین در حد خیلی کم گزارش شده است/ مدیرکل هواشناسی خوزستان: فردا بارش‌ پراکنده پیش‌بینی می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، پس از چندین روز بروز گرد و خاک در آسمان خوزستان بالاخره باران رحمت الهی از نخستین بامداد روز چهارشنبه دراین شهر و برخی دیگر از نقاط استان خوزستان آغاز شد و باعث تلطیف شدن و پاک شدن فضای این استان شده است . بارش رحمت الهی که از نیمه شب چهارشنبه در استان خوزستان آغاز شده بود، قطعی برق در بیشتر مناطق اهواز و آبادان را به همراه داشت و چراغ‌های راهنمایی اهواز را نیز از کار انداخت، همچنین بارندگی شدید همراه با تند باد و بارش تگرگ، موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در دزفول شد. اما امروز برخلاف روزهای اخیر شاهد بروز پدیده خفیف گرد و غبار بوده‌ایم، که برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ مسئولان ذی‌ربط رفته‌ایم؛

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت از محیط زیست ‫خوزستان، در گفتگو با «نسیم»، با اشاره به اینکه میزان غلظت گرد و خاک امروز خوزستان 215 است و این عدد افزایش نمی‌یابد، تصریح کرد: کانون این غبار محلی نیست و از سمت عراق وارد کشور شده است و تا بعد از ظهر برطرف می‌شود. طبق گزارش‌ها این پدیده تداوم ندارد و بارش‌های آینده رفع می‌شود.

از سویی دیگر، هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در گفتگو با «نسیم»، با تاکید بر اینکه پدیده گرد و غبار را نباید فراموش شود و باید در اولویت برنامه‌ها باشد، اعلام کرد: با توجه به بادهای غربی، ریزگردهای امروز منشأ خارجی دارند. وی افزود: گرد و غبار امروز باتوجه به ارتفاع بالا از سطح زمین در حد خیلی کم گزارش شده است. امشب بارش باران خواهیم داشت و تا آخر هفته مشکلی نخواهیم داشت.

کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان نیز در گفتگو با «نسیم»، با اعلام اینکه پدیده امروز اجتناب‌ناپذیر است و کسی در داخل توان مقابله با آن را ندارد، اظهار کرد: این گرد و غبار از طرف عراق، با توجه به خشک بودن و عدم بارندگی و همچنین عدم اشراف دولت مرکزی بر وضعیت، وارد خوزستان شده و با توجه به بارندگی‌های خوبی که در چند روز اخیر داشتیم پایدار نیست و به دلیل رطوبت موجود در جو بر دید افقی تاثیر زیادی نگذاشته است.

وی با اعلام اینکه این پدیده تا سه الی چهار ساعت دیگر از خوزستان می‌رود، از بارش‌های پراکنده فردا طبق پیش ‎ بینی‌ها خبر داد و گفت: بارش‌های خوب اخیر در اهواز 16 میلی‌متر گزارش شده است و همچنین شب گذشته یک سانتی‌متر بارش برف در دهدز داشتیم.

ارسال نظر: