رئیس پلیس فتا: تاکنون ۲۰ هزار نفر در کشور به دلیل جرایم سایبری دستگیر شده‌اند

کدخبر: 982911

سردار هادیانفر از وقوع۳۲ هزار برونده سایبری از زمان راه اندازی پلیس فتا خبر داد و گفت: ۸۳ درصد پرونده‌ها کشف می‌شوند/ امسال میزان کشف جرایم به ۹۲ درصد رسید

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار کمال هادیان فر در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات افزود: 80 درصد نیروهای پلیس فتا مهندس هستند و طی سه سال گذشته تعداد زیادی از کارکنان موفق به کسب مدارک کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌ی امنیت سایبری شده‌اند. همچنین 66 دوره‌ تخصصی از زمان راه اندازی پلیس فتا در موضوعات مختلف سایبری برای بیش از 1500 نفر برگزار شده است.

وی از وقوع 32 هزار پرونده سایبری از زمان راه اندازی پلیس فتا خبر داد و گفت: 27 هزار پرونده کشف شد و طی این مدت 20 هزار مجرم سایبری توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه قدرت کشف پلیس فتا در جرایم سایبری متوسط 83 درصد بوده است گفت: در سال جاری موفق به کشف 92 درصدی جرایم در فضای مجازی شدیم.

وی در رابطه با علل و انگیزه‌ جرایم سایبری در کشور بیان داشت: 81 درصد علل جرایم مالی، 12 درصد ضد اخلاقی، 3 درصد سیاسی امنیتی و 2 درصد سرگرمی است.

رئیس پلیس فتای ناجا افزایش کاربران، مخفی ماندن صحنه‌ی جرم و بی انگیزگی بزه دیدگان را از عوامل موثر در وقوع جرم سایبری دانست و گفت: پلیس فتا از زمان راه اندازی تلاش‌های بسیاری در جهت کاهش جرایم سایبری انجام داده است.

وی در ادامه عنوان داشت: تا کنون 4 مانور سایبری در کشور اجرا شده است که نخستین مانور با ابلاغ ستاد کل بوده و آخری نیز بهمن ماه امسال برگزار شد.

سردار هادیان فر افزود:‌ پلیس فتای ایران با 137 کشور دنیا در ارتباط است و ارتباط تنگاتنگی با پلیس اینترپل دارد.

رئیس پلیس فتای ناجا از برگزاری نشست 2015 جرایم سایبری بهم پیوسته در جهان به میزبانی ایران خبر داد و گفت: این نشست در خرداد ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از سایت همیاران پلیس فتا اظهار کرد: طی روز‌های اخیر 895 نفر عضو این سایت شده که می‌تواند نتایج موثری در کاهش جرایم سایبری داشته باشد.

سردار هادیان فر از تشکیل دومین سند راهبردی پلیس فتا از سال 93 تا 97 خبر داد و گفت: سایت از کاربران و تقویت کیفی و کمی پلیس فتا از ویژگی‌هایی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان از افتتاح مرکز فوریت‌های پلیسی سایبری در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز با پلیس 110 در ارتباط خواهد بود.

ارسال نظر: