سفیر سوریه در ایران: دانشگاه‌های ترکیه و عربستان به تروریست‌های تکفیری تسهیلات می‌دهند

کدخبر: 983015

عدنان محمود افزود: دشمنان راه‌ها را برای دانشجویان سوریه و ایران در کشورهای غربی بسته‌اند اما دانشگاه‌های اروپایی، ترکیه و عربستان درهای خود را به روی وابستگان تروریست‌های تکفیری باز کرده‌اند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سفیر سوریه در ایران عدنان محمود در نشست با معاونین وزارت بهداشت اظهار داشت: همکاری ایران و سوریه و روابط راهبردی بین دو کشور از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هیچ تفاوتی از نظر ارزش‌ها و آرمان‌ها بین دو کشور نمی‌بینیم.

وی افزود: در راستای رهنمودهای رهبری و رئیس جمهور ایران طی ایران کمک‌های بزرگی در زمینه تأمین نیازهای اساسی، دارویی، و فراورده‌های نفتی در سوریه داشته است و امیدواریم روابط راهبردی دو کشور در حوزه پزشکی و آموزش عالی نیز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: دشمنان سوریه و ایران تمامی راه‌ها را به سوی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای غربی بسته‌اند و این در حالی است که دانشگاه‌های کشورهای اروپایی، ترکیه و عربستان درهای خود را به روی وابستگان گروه‌های تروریستی تکفیری باز کرده‌اند و امتیازات و تسهیلاتی را برای این افراد قائل شده‌اند.

سفیر سوریه در ایران تأکید کرد: باید علاوه بر همکاری دو کشور در زمینه‌های سیاسی و نظامی باید در زمینه علمی و فناوری نیز روابط دو کشور افزایش یابد.

ارسال نظر: