بنیاد صهیونیستی "UN Watch" جایزه ویژه خود را به "مسیح علی‌نژاد (معصومه قمی)" اعطا کرد

کدخبر: 983560

این جایزه به دلیل تلاش او برای ترویج جریان کشف حجاب توسط زنان ایرانی در داخل کشور به او داده شده است

به گزارش «نسیم»، تارا سپهری‌فر که از حلقه دانشجویان اغتشاشگر در دانشگاه صنعتی شریف در سال 88 بود و اکنون در خارج از کشور زندگی می‌کند، درباره این جایزه در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی نوشته است:

عمیقا برای مسیح متأسف شدم که در "سامیت ژنو" جایزه‌ای دریافت کرد. احساس خوشایندی‌ست که از زحمت‌های کسی تجلیل شود اما مسئله اینست که در بسیاری از موارد إعطای جایزه به فردی تقدیر از تلاش جایزه گیرنده نیست، حفظ و افزایش منافع جایزه دهنده است. دوستان اولا "سامیت ژنو" هیچ ربطی به سازمان ملل ندارد. دو اینکه سازمان اصلی ترتیب دهنده این کنفرانس "یو ان واچ" که رئیس آن به مسیح جایزه داد، یکی از بد نام‌ترین موسسه‌های حقوق بشری است. موسسه‌ای که نزدیکی مالی و سازمانی با‌ ای جی سی (American Jewish Council) دارد. و هدف اصلی‌اش مقابله با با آنچه جانب داری منفی سازمان ملل بر علیه اسرائیل می‌خواند است.

یکی از نزدیک‌ترین موسسه‌ها به دولت و سیاست‌های اسرائیل که حتی توسط نمایندگان دولت‌های اروپای به جلسات سخنرانی دعوت نمی‌شود. بیشتر وقت خود را به توجیه رفتار دولت اسرائیل و تخریب شخصیت - تاکید می‌کنم - تخریب شخصیت گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی می‌کند. یو ان واچ بار‌ها از سازمان دیدبان حقوق بشر برای گزارش‌هایش از فلسطین به سختی انتقاد کرده است.

ارسال نظر: