آیت‌الله علم‌الهدی: آیا الگویی پر رنگ‌تر از امام حسین(ع) پیدا می‌شود؟

کدخبر: 983602

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتشار مطلبی شائبه آمیز در روزنامه اعتماد گفت: مصیبت این است که معاونت نظارت بر مطبوعات از کنار موضوع عبور کرده/ از موضوع می‌گذرید تا ژست دموکراتیک بگیرید؟

به گزارش «نسیم» آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم در مهدیه مشهد، به تفسیر سوره نصر پرداخت و با قرائت آیه اول این سوره "إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ"، گفت: کلمه "نَصْرُ" به معنای یاری‌رساندن است، خداوند در می‌فرماید هرکجا یاری رساندم، سرانجامش موفقیت است . وی افزود: مشکلی داریم که خیلی از دوستان به ما مراجعه می‌کنند که بی‌حجابی و فساد زیاد شده، ما چقدر برای اصلاح آن تلاش کردیم؟ پاس دادن موضوع به دیگران درست نیست، اگر از معصیت و نافرمانی پروردگار ناراحت هستید، خودتان حرکتی کنید نه این‌که به نهاد و مسؤولی این موضوع را پاس دهیم .

امام‌جمعه مشهد مقدس همچنین با انتقاد از چاپ گفت‌وگویی در یکی از روزنامه‌ها که امام حسین (ع) را "اسوه ای رنگ‌باخته" خوانده بود، گفت: گاهی چیزهایی در این مملکت به وجود می‌آید که انسان انتظار آن را ندارد؛ در روزنامه‌ای رسمی مصاحبه‌ای کردند که روزنامه‌نگار آن می‌پرسد؛ "امروز برخی می‌پرسند امام حسین اسوه است، فکر نمی‌کنم الگو باشد، اگر هم الگو باشد، اسوه‌ای رنگ‌باخته است"؛ مگر الگویی پررنگ‌تر از امام حسین (ع) در بین رهبران دنیا و ادیان دیگر، پیدا می‌کنید؟

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مصیبت این است که نظارت مطبوعات وزارت ارشاد نیز از کنار آن موضوع رد شده است، شما دولت اسلامی و مسئول نظام هستید، از کنار این موضوع می‌گذرید که ژست دموکراتیک به خود بگیرید؟ که ما توهین به سیدالشهدا (ع) را آزاد می‌گذاریم؟ مگر توهین به امام حسین (ع) با توهین به پیامبر (ص) متفاوت است؟

ارسال نظر: