مدیرعامل توانیر: امسال کمترین میزان سوخت مایع در نیروگاه‌ها مصرف شد

کدخبر: 985274

همایون حائر گفت: وابستگی نیروگاه‌های کشور به سوخت‌های مایع سال‌به‌سال کمتر می‌شود/ کاهش مصرف سوخت مایع علاوه بر جنبه‌های زیست محیطی موجب کاهش هزینه‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها نیز می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حائر در جریان بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی در نیشابور گفت: خوشبختانه این نیروگاه از نیروگاه‌های موفق کشور و پربازده‌ترین نیروگاه شرق کشور است. با اتفاقاتی که امسال در بخش گاز کشور رخ داده میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها کاهش داشته است و به کمترین میزان خود رسیده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها وابستگی نیروگاه‌ها به سوخت‌های مایع سال به سال کاهش می‌یابد.

حائری افزود: اهتمام ما مصرف گاز به‌جای سوخت مایع است چراکه باعث حفظ محیط‌زیست و درعین‌حال کاهش هزینه‌های تولید و تعمیرات می‌شود . همایون حائری همچنین از نخستین پست بومی 63 کیلو ولت کامپکت تمام ایرانی که با ظرفیت 15 مگاولت آمپرتوسط متخصصان داخلی ساخته‌شده است، بازدید کرد . مدیرعامل توانیر در این بازدید، ساخت این پست را نشانه‌ای از هنر، ابتکار، خلاقیت و علم صنعتگران ایرانی دانست و خاطرنشان ساخت، تولید پست کامپکت 63 کیلوولت توسط متخصصان ایرانی نشان داد که اگر ظرفیت‌سازی به‌صورت درست صورت گیرد، می‌توان کارهای بزرگی انجام دهیم . ارتقاء صنعت برق در شرق کشور در اولویت است.

حائری با اشاره به بدهی 300 هزارمیلیاردی وزارت نیرو در بخش برق به بانک‌ها، بخش خصوصی و پیمانکاران تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که این بدهی‌ها پرداخت شود ولی در حال حاضر بودجه فقط به حدی است که خود را سر پا نگهداریم.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: از سال 94 موظف شده‌ایم سالانه میزان انرژی‌های پاک کشور را افزایش دهیم.

در این بازدید علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز درسخنانی صنعت برق را افتخار کشور نامید و گفت: در شرایط تحریم نیز 98 درصد تجهیزات موردنیاز صنعت برق در داخل تولید می‌شود که باعث افتخاراست . وی به تهیه طرح حمایت از صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح که با هماهنگی و حمایت مدیرعامل توانیر تهیه‌شده، محورهایی چون کاهش تلفات، افزایش راندمان نیروگاه‌ها، پرداخت بدهی پیمانکاران، حمایت از بخش خصوصی و... را دربر می گیرد . مروی درعین‌حال برق منطقه‌ای خراسان را الگویی برای سایر شرکت‌هاعنوان کرد و گفت: خوشبختانه عملکرد خوب این شرکت باعث رشد و توسعه صنعت برق خراسان شده است .

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: برق یکی از زیرساخت‌های توسعه است و نیشابور نیز با توجه به وجود نیروگاه از این زیرساخت بهره‌مند‌است ولی باید در طرح حمایت از تولید برق تمام بخش‌های این صنعت را مدنظر داشته باشیم.

ارسال نظر: