هفته اکرام فاطمی از ۹ تا ۱۵ اسفند برگزار می‌شود

کدخبر: 985331

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ضمن تشریح اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد طی ۱۰ ماهه امسال از پرداخت اعتبار برای عیدی مددجویان و همچنین بدهی بیمه‌ای به مراکز طرف قرارداد خبر داد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، تبارک سبحانی در نشست خبری به طرح‌های برگزاری هفته اکرام فاطمی و شور نیکوکاری اشاره کرد و گفت: این هفته به دلیل ایام فاطمیه، هفته اکرام فاطمی و شور نیکوکاری نامگذاری شده که از ۹ اسفند آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان تهران، روز ۱۳ اسفند در مدارس، ۱۴ اسفند در مراکز عمومی و پایگاه‌ها و ۱۵ اسفند نیز در مصلی‌های نماز جمعه مراسم نیکوکاری برگزار و کمک های مردمی جمع آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده به طوری که در استان تهران بیش از ۳ هزار و ۲۲۰ پایگاه پیش بینی شده که ۵۰۰ پایگاه در مساجد، ۵۰۰ پایگاه در میادین و ۲ هزار مدرسه نیز آماده برگزاری هفته اکرام فاطمی هستند و همچنین ۲۰ پایگاه بسیج و ۳۰ مرکز نیکوکاری نیز آماده دریافت کمک‌های خیرین خواهد بود.

به گفته سبحانی، همچنین در ۳ پایگاه (امامزاده صالح، بوستان ولایت، پارک دانشجو) رسانه ملی حضور خواهد داشت و رادیو ایران نیز در سبزه میدان فعال خواهد بود. همچنین مسئولان ۸ استان محروم برای جمع آوری بخشی از کمک‌های خیرین به تهران می آیند.

وی به راه اندازی سامانه ۷۳۵۵ اشاره کرد و گفت: در این سامانه نیکوکاران می توانند علاوه بر پرداخت، نذورات، فطریه و زکات، نیازمندان را به کمیته امداد معرفی کنند و همچنین انتقادات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را نیز ارائه دهند.

به گفته وی، طی ۱۰ ماهه امسال برای ۲ هزار و ۲۷۰ مددجوی تحت پوشش از طریق کاریابی امداد شغل ایجاد شد و در مجموع ۵ هزار و ۹۰۲ نفر از طریق کاریابی و وام دارای شغل شدند.

سبحانی با اشاره به اینکه تعهد ما در سال جاری ایجاد ۱۰ هزار شغل بوده است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری خوب بانکها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم به طوری که بانکها از صد در صد تسهیلات، ۳۰ درصد آن را پرداخت کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۸۱۰ نفر آموزش های فنی و حرفه ای دیده اند، گفت: ۸ هزار و ۸۰۸ نفر طی این مدت از آموزش های حقوقی بهره مند شده اند.

وی به تسهیلات مسکن نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال گذشته به دلیل اینکه ثبت نام مسکن مهر پایان یافته و همچنین افزایش سهم آورده مددجویان نتوانستیم برای تعداد زیادی مسکن ایجاد کنیم به طوری که فقط ۱۳۲ نفر صاحب خانه شدند در حالیکه سال گذشته ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانه برای مددجویان احداث شد.

به گفته سبحانی، ۹۰۰ میلیون تومان کمک امداد و ۵ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان نیز از سوی خیرین در بخش مسکن هزینه شده است و در بخش تعمیرات مسکن مددجویان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی در مورد پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش، تصریح کرد: بر اساس رایزنی انجام شده و قول مساعد دولت قرار است به زودی عیدی مددجویان و همچنین مستمری اسفندماه آنها پرداخت شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه میانگین عیدی هر نفر ۷۰ هزار تومان است، گفت: بیش از ۶۳ هزار خانوار تحت پوشش عیدی را دریافت می کنند.

سبحانی به سبد کالای نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تقریبا هر دو ماه یکبار سبد کالا به مددجویان تحت پوشش پرداخت می کند به طوری که با شارژ کارت یارانه آنها می توانند از فروشگاههای طرف قرارداد سبد کالای خود را دریافت کنند که البته در دوره گذشته در ۹۰ درصد فروشگاهها این سبد بدون تخلف پرداخت شد اما در ۲ فروشگاه در تهران تخلفاتی صورت گرفت به طوری که از ۹ کیلو مرغ فقط ۴ کیلو به نیازمندان ارائه می شد که با پیگیری این مشکل برطرف شد.

ارسال نظر: