مدیرعامل بانک توسعه تعاون: برای وصول مطالبات معوق نیازی به شرخر نیست

کدخبر: 985719

محمد علی سهمانی اصل در گفتگو با «نسیم» افزود: مانده مطالبات معوق بانک توسعه تعاون ۲۶۰ میلیارد تومان است/ برای دریافت مطالبات معوق از همه روش‌ها استفاده می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از افزایش 43 درصدی ارایه تسهیلات بانک متبوع خود نسبت به سال گذشته خبرداد و به نسیم گفت که تسهیلات ارایه شده از ناحیه این بانک بیشتر در زمینه اشتغالزایی و تعاون است.

محمد علی سهمانی اصل،مانده مطالبات معوق بانک توسعه تعاون در شرایط کنونی را نزدیک به 260 میلیارد تومان برشمرد وگفت که با توجه به نزولی شدن سیر مطالبات معوق، احتمال آن می رود عدد نهایی مطالبات معوق این بانک در پایان سال به 240 میلیارد تومان برسد.

به گفته وی، مانده مطالبات معوق این بانک در ابتدای سالجاری 230 میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اذعان داشت که برای دریافت مطالبات معوق از همه روش ها استفاده می شود و افزود که پیگیری حقوقی، مذاکره، تمدید و برون سپاری از جمله روش های اخذ مطالبات معوق است.

وی، به راه اندازی موسسات و شرکت های وصول مطالبات معوق در سالیان اخیر در کشور اشاره کرد و به نسیم گفت که بانک ها و موسسات مالی خود نسبت به اخذ مطالبات معوق اقدام کرده و نیازی به شرخر نیست.

سهمانی اصل در ادامه بانک توسعه تعاون را بانکی فاقد فعالیت بنگاه داری و یا شرکت سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد که شرکت های زیر مجموعه این بانک، ابزار مکمل فعالیت های بانک توسعه تعاون است.

ارسال نظر: