"تربت حیدریه" بعد از ۱۲ سال صاحب سینما شد

کدخبر: 986595

بعد از عنوان شدن طرح تجهیز سالن اندیشه تربت‌حیدریه در مراسم اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تیژ، شب گذشته سینما اندیشه تربت‌حیدریه افتتاح شد

به گزارش «نسیم»، در جریان برگزاری آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ــ تیژ که شهریورماه سال جاری در تربت‌حیدریه برگزار شد، طرح تجهیز سالن اندیشه این شهر در جهت بهره‌برداری به‌عنوان سالن سینما با مدیریت انجمن سینمای جوانان دفتر تربت‌حیدریه از سوی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با همکاری سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی، موسسه سینما شهر و انجمن سینمای جوانان ایران مطرح شد.

درنهایت شب گذشته مورخه 14 اسفندماه و با پیگیری انجمن سینمای جوانان ایران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه، مساعدت سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر مراسم افتتاحیه سالن سینما اندیشه تربت‌حیدریه با حضور مدیران و مسئولین فرهنگی، دولتی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و حضور پرشور و انبوه مردم تربت‌حیدریه با نمایش فیلم سینمایی شیار 143 برگزار شد.

گفتنی است حضور علاقه‌مندان در این مراسم به‌اندازه‌ای بوده است که بعد از پر شدن تمامی صندلی‌های سالن و نشستن علاقه‌مندان روی زمین و پرشدن کامل سالن تعداد بسیار زیادی از اهالی تربت‌حیدریه موفق به حضور در این مراسم نشدند.

آخرین سالن سینمای تربت‌حیدریه از جمع دو سالن سینمایی که در این شهر فعالیت می‌کرده 12 سال پیش به بهانه بازسازی به‌کلی تخریب شد و هرگز مراحل بازسازی آن بعد از تخریب کامل آغاز نشد. این در حالی است که سینما 22 بهمن با هزار صندلی یکی از منحصر به فردترین سینماهای ایران در آن زمان بوده است.

در جریان برگزاری این مراسم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر: