قیمت مرغ در بازار به ۷۶۰۰ تومان کاهش یافت

کدخبر: 986961

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در نشست خبری، از توزیع ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد داخلی تا پایان سال در سراسر کشور در راستای تنظیم بازار و کاهش قیمت گوشت خبر داد و گفت: مرغ‌های منجمد حداقل دوماه تاریخ مصرف دارند

به گزارش «نسیم»، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور متوسط قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی را در سطح کشور ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و متوسط قیمت گوشت گوساله را در سطح کشور ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان عنوان کرد.

یاسایی با بیان اینکه امسال حدود ۱۳۵ هزار تن مرغ از تولیدکنندگان در راستای تنظیم شرایط تولید، خریداری شد اظهار داشت: در اوایل بهمن ماه در مجموع حجم ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام به ۱۵۰ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه همواره در دو ماه پایانی سال با روند افزایش تقاضا در کشور مواجه بوده‌ایم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام همواره با ذخایر خود در چنین شرایطی بازار را تنظیم می‌کرد که امسال نیز در این راستا از همان زمان افزایش تقاضا، برنامه‌های خود را برای تنظیم بازار مرغ آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: در نتیجه اقدامات این شرکت، روند افزایش قیمت از اول اسفند ماه کاملا کنترل شد؛ ضمن اینکه از هفته گذشته شاهد شروع روند کاهشی در بازار بودیم.

یاسایی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه تاکنون حدود ۲۰ هزار تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده است، گفت: امروز روند کاهش قیمت با شدت بیشتری آغاز شده و امیدوار هستیم با اقداماتی که از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم، قیمت این کالا هر چه زودتر به قیمت مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی (۷۰۰۰ تومان) برسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد طی هفته گذشته از ۵۵۰۰ به ۵۱۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: اقدام دیگری که از چهارشنبه گذشته شروع شد، توزیع مرغ در سبد حمایتی ویژه به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بود که قرار است در این طرح ۲۴ هزار تن مرغ توزیع شود و امیدواریم میزان عمده آن را تا پایان سال توزیع کنیم.

وی افزود: جهت‌گیری ما به این سمت است که قیمت مرغ به سطح ۷۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند و امیدواریم این اتفاق تا قبل از رسیدن به پایان سال رخ دهد. یاسایی با بیان اینکه میانگین قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان در طول این مدت از ۷۸۰۰ تومان عبور نکرده است، گفت: امروز قیمت این کالا به ۷۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: تلاش می‌شود تا مرغ‌های عرضه شده به بازار حداقل 2 ماه تاریخ مصرف داشته باشند و مردم از زمان مصرف آن نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پایان با بیان اینکه فرهنگ مصرفی مردم در سال‌های قبل به سمت مرغ با وزن بالا گرایش داشته است، گفت: امروزه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد مرغ با وزن کمتر از نظر شرایط بهداشتی مناسب‌تر است و استفاده از این نوع مرغ هم به نفع تولید ملی و هم به نفع مصرف‌کننده است؛ ضمن اینکه وزن عمده مرغ‌های صادراتی حدود یک کیلوگرم است.

ارسال نظر: