تشکری هاشمی: تونل امیرکبیر هنوز تکمیل نشده است

کدخبر: 986977

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه "تونل امیرکبیر، یک تونل رفت و برگشتی است"، اعلام کرد: تا زمانی که عملیات عمرانی تونل جنوبی تکمیل نشود نمی‌توانیم طرح‌های ترافیکی را به اجرا بگذاریم

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه بعد از تکمیل ضمن اصلاح جهات معابر و دسترسی‌ها،‌ تغییرات هندسی و مهندسی اعمال خواهدشد، تصریح کرد:‌ راه‌اندازی کامل تونل می‌تواند بار زیاد ترافیک را در این محدوده از جمله بازار امین ظهور، خیابان‌های ری، امیرکبیر و مصطفی خمینی کاهش دهد البته در حال حاضر این قابلیت وجود ندارد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید به ترددهای فعلی تونل امیرکبیر اکتفا کرد، گفت: در حال حاضر تنها از بازار به سمت امام علی تردد از تونل مقدور است.

وی درباره بار ترافیکی کنونی امام علی (ع) و افزایش بار ترافیکی با راه‌اندازی کامل تونل به «نسیم» گفت:‌ استفاده از تونل برای همگان مقدور نیست و تنها ویژه خودروهای طرح‌دار است از این رو حجم خودروی غیرمجاز نداریم.

تشکر هاشمی با اشاره به اینکه زمان اتمام تونل را باید معاونت فنی و عمرانی اعلام کند، در پاسخ به اینکه آیا با راه‌اندازی کامل تونل، شاهد بهره‌برداری از اتوبوس تندرو امیرکبیر نیز خواهیم بود؟ گفت:‌ پیش بینی بر این است مسیر اتوبوس این تونل در اولویت کار باشد.

ارسال نظر: