مدیرعامل سابق شرکت دام: ۵۰ درصد واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است

کدخبر: 987423

صدرالله دولت در گفتگو با «نسیم» افزود: افزایش قیمت مرغ در بهمن‌ماه بی‌سابقه بود/ کاهش تولید ارادی مرغ قیمت‌ها را افزایش داد/ وزارت کشاورزی ابزارهای لازم برای تنظیم بازار را در اختیار ندارد

صدراله دولت مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با «نسیم» با اشاره به انحصار در واردات نهاده های دامی اظهار کرد: متاسفانه در واردات نهاده های دامی انحصار وجود دارد به شکلی که 50 درصد از واردات آن در اختیار یک نفر قرار دارد.

وی افزود: این انحصار تاثیر چندانی بر افزایش قیمت مرغ در سال های اخیر نداشته است، اما شرایط را برای رقابت پذیری سایر افراد از بین برده است.

مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام گفت: نبود فضای رقابت و تصمیم گیری های که وارد کننده اصلی نهاده های دامی در کشور می گیرد فرصت را برای رقابت از تجار و بازرگانان این حوزه گرفته اند که این مسئله بسیار خطرناک است.

صدراله دولت در خصوص افزایش قیمت مرغ در بهمن ماه اظهار کرد: افزایش قیمت در ایامی مانند ماه محرم، ماه رمضان و ایام نوروز طبیعی است، اما افزایش قیمت در بهمن ماه اقدامی نادر است.

وی با اشاره به دلایل افزایش اخیر قیمت مرغ گفت: افزایش اخیر قیمت مرغ به دلیل کاهش تولید ارادی مرغداران بود که بعد از ضرردهی فراوان در ماههای گذشته تصمیم گرفتند که تولید خود را کاهش دهند.

مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص اظهار نظر وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات شبکه توزیع به نسیم بیان کرد: با توجه به اجرای قانون انتزاع شرایطی به وجود آمده که وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی لازم برای توزیع مرغ در استان ها را ندارند.

دولت عنوان کرد: تمام اصناف و شبکه های توزیع در کنار اتحادیه ها زیر نظر وزارت صنعت، فعالیت می کنند و وزارت جهاد کشاورزی ابزاری برای توزیع مرغ و یا کنترل بازار در اختیار ندارد.

وی افزود: ما سه سال پیش و در زمان اجرای این قانون هشدار لازم را داده بودیم و اعلام کرده بودیم که این ناهماهنگی وضعیت کالاهای اساسی مردم را خطرناک خواهد کرد، اما کسی به آن توجه نکرد.

مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام با انتقاد از بی توجهی دولت به تولیدات دامی بیان کرد: دولت یازدهم مانند، دولت قبل یارانه دامداران و مرغداران و دیگر بخش های حوزه کشاورزی را نمی دهد همین مسئله باعث شده این بخش ها به شدت تحت فشار قرار بگیرند.

دولت افزود: در کشاورزی تولید کننده و مصرف کننده باید یارانه بگیرند، بنابراین تداوم وضع موجود به نابودی صنعت دامداری و مرغداری در کشور می انجامد.

ارسال نظر: