مختاری: فضای سبز تهران در سال آتی۵۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد

کدخبر: 987550

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: کمربند سبز پیرامون شهر تهران به ۳۷ هزار هکتار رسیده است/ در حال حاضر ۲۱۰۰ پارک در شهر تهران احداث شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی محمد مختاری در مراسم روز درختکاری و افتتاح پروژه 1020 هکتاری کمربند سبز پیرامون شهر تهران افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و برحسب تاکیدات شهردار تهران امروز با بهره برداری از 1020 هکتار جنگل کاری دردامنه جنوبی البرز، کمربند سبز پیرامون شهر تهران به 37 هزار هکتار رسیده است .

وی با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای سبز در مقابله با گسترش بی رویه شهرموثر خواهد بود، یادآور شد: این درحالی است که این موضوع بر روی اقلیم شهر تهران نیز تاثیر مثبت دارد. همچنین احداث پارک های محله ای ، منطقه ای و فرامنطقه ای در دستور قرار دارد. یادمان باشد که قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز نیم مترمربع بود و در حال حاضر به 15.5 مترمربع افزایش پیدا کرده است .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به افزایش 50 هزار هکتاری فضای سبز در سال 94 که در کمیسیون زیربنایی هیات دولت مطرح شده، بیان کرد : این موضوع و کلیات آن به شهرداری تهران ابلاغ شد تا دردستور کار قرار گیرد . این درحالی است که در کمربند سبز شهرتهران در بخش برون شهری 37 هزار و 600هکتار افزایش سرانه فضای سبز را شاهد بودیم .

مختاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 2100 پارک در شهر تهران احداث شده است، یادآورشد: در سال 84 میزان فضای سبز زیر 9 متر بود اما در حال حاضر به 15.5 متر دربخش درون شهر و 23 متر در بخش برون شهری افزایش پیداکرده است .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در بخش برون شهری طرح کمربند سبز به 50 هزار هکتار خواهد رسید، یادآورشد: در سال 65 آبیاری فضای سبز 100 درصد از آب شرب تامین می شد اما با تمهیدات در نظر گرفته شده در حال حاضر این 100 درصد غیرشرب است .

مختاری در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری احداث 150 مخزن آب شرب در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این درحالی است که رهبری دیروز در افزایش سرانه فضای سبز در دیدار با فعالان محیط زیست تاکید زیادی داشته است .

ارسال نظر: