تشکل‌های دانشجویی شیراز نامه‌ای سرگشاده به استاندار و دادستان فارس صادر کردند

کدخبر: 988613

در این نامه‌ها آمده است: تا کی باید امنیت شهر با مقدمه‌چینی‌های جریان فتنه مورد تهدید قرار گیرد / اقدامات لازم قضایی با شخص رئیس دانشگاه شیراز صورت پذیرد

به گزارش «نسیم»، تشکل های دانشجویی شهر شیراز نامه‌ای سرگشاده به استاندار و دادستان عمومی فارس صادر کردند.

متن این نامه بدین شرح است:

استاندار فارس

سلام علیکم

دانشجویان به منزله هسته‌های علمی و نخبه جامعه و به عنوان برجسته‌ترین چهره آشتی‌ناپذیر در برابر قانون‌شکنی‌ها، عوام‌فریبی‌ها و رابطه‌گرایی‌ها همواره طلایه‌دار و پرچم‌دار قانون‌مداری، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی و حامی ارزش‌های ملی و دینی در طول تاریخ بوده و هستند و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از وظایف سترگ خویش فروگذاری نکرده و با هر شخص و مقامی که خارج از موازین انقلابی، انسانی و اسلامی حرکت کند در مقام اعتراض برمی‌آید و برای اصلاح وضع جامعه و از همه مهم‌تر جامعه دانشگاهی و خدمت به مردم و استقرار پایه‌های نظام، تمامی همت، ظرفیت و مساعی خودش را به کار می‌بندد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد تا به استقرار هرچه بیشتر عدالت کمک کرده باشد.

نسل جوان و دانشجو به عنوان قلب تپنده جامعه همواره در لحظات حساس می‌تواند گره‌گشای محنت‌ها و رنج‌های سخت جامعه باشد، امروز ما دانشجویان با توجه به اتفاق اخیر در مورد سخنرانی آقای مطهری بر آن شدیم تا چند مورد را در باب اتفاقات اخیر شهر شیراز و بخصوص دانشگاه‌ها خدمتتان عرض کنیم:

1-ما به‌ عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجوی بر این باوریم که زمانی رشد و بالندگی در دانشگاه حاصل می‌شود که دانشگاه محلی برای تضارب آراء و ارائه اندیشه‌های مختلف باشد. ما تمام آمادگی خود را برای ایجاد فضایی مبتنی بر عقلانیت، قانون‌مداری و اعتدال حقیقی در دانشگاه‌ها اعلام کرده و خواستار جلوگیری از هرگونه تلاش برای ایجاد تک‌صدایی در دانشگاه هستیم.

2-همان‌گونه که مستحضرید، رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بارها و بارها اقداماتی را که باعث تحمیل شدن ضرر به کشور است را به نفع نظام و انقلاب ندانسته‌اند و تذکر داده‌اند، ما نیز به ‌عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی رفتارهای تحت عنوان حمله به اتومبیل حامل دکتر مطهری را به دور از منطق و خلاف شرع میدانیم و این‌گونه حرکات مبتنی بر قانون‌شکنی محکوم است.

3-ما از شما خواستاریم که به عنوان مسئول شورای تأمین یک‌بار برای همیشه تکلیف خود را با دانشگاه‌ها روشن کنید. هرچند در مورد عملکرد قابل تأمل شورای تأمین در خصوص برخی از سخنرانان پرحاشیه، حرف‌ها و ابهامات جدی وجود دارد اما جای سؤال است که اگر مصوبات شورای تأمین لازم‌الاجراست، چرا دانشگاه شیراز از این مصوبات تمکین نمی‌کند؟ چه معنی دارد که دانشگاه برای خودش قوانینِ خاصی، متفاوت از قوانین کشوری متصور شود؟ آیا دانشگاه‌ها مجمع‌الجزایر خودمختاری هستند که قوانین کشوری بر آنها ساری و جاری نیست؟ ما از شما به عنوان شخص اول اجرایی استان می‌خواهیم جلو این بی‌قانونی و بدعت‌گذاری در این شهر را هرچه سریع‌تر بگیرید و امنیت و آرامش دانشگاه، شهر و مردم را فدای یک سری جریانات خاص نکنید.

4-نظر به‌ عدمِ توجهِ معنادارِ مسئولین دانشگاه به مصوبه شورای تأمین استان به نظر می‌رسد عده‌ای این فضا را برای تحمیل هزینه به سومین حرم اهل بیت(ع) طراحی کرده‌اند، با توجه به اعلام استانداری مبنی بر اطلاع نداشتن از ورود سخنران و اذعان دانشگاه مبنی بر اطلاع‌رسانی کتبی از ورود سخنران به استانداری و حمایت ضمنی از این برنامه و اکتفا به توصیه‌نامه و در پیش گرفتن سیاست تکراری "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم" همانند سخنرانی هادی غفاری در 16 آذر و احتمالاً سایر اتفاقات مشابه در سال آینده از سوی مسئولین، ما خواستار شفاف‌سازی در این موضوع هستیم و می‌خواهیم دست‌های پشت پرده این ماجراها یک‌بار برای همیشه به مردم و دانشجویان معرفی شوند، تا کی باید امنیت شهر با مقدمه‌چینی‌های این جریانات مورد تهدید قرار گیرد و همه انگشت اتهام را به سوی دیگری نشانه روند؟

5-سازمان‌دهی درون دانشگاه در جهت کلید خوردن دومینوی نهضت سخنرانان حاشیه‌دار از مدتی پیش آغاز شده است، در دانشگاه شیراز تشکلی که باید جنبه دانشجویی آن بارز و مشخص باشد، پُر واضح است که امروز دارد در قامتِ شاخه جوانانِ یک حزب سیاسی فعالیت می‌کند؛ این حرکتی سازمان‌یافته در تمامی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های شهر شیراز است که خاطرات دوران اصلاحات و آن ساختارشکنی ایجادشده توسط سخنرانان مسئله‌دار را در ذهن تداعی می‌کند، مؤید این حرف اینکه کرباسچی می‌گفتند ما به عده‌ای پول می‌دادیم تا سخنرانی ما را بر هم بزنند.

6-ما با طرح این مطالب خواستار روشنگری در این فضای غبارآلود کنونی از سوی جنابعالی بوده و می‌خواهیم نسبتِ این جریان‌ها را با مجموعه مدیریتی استان مشخص کنید، ما بر اساس وظیفه شرعی و انسانی خود و با توجه به آرمان‌های شهدا به عنوان اعتراض، نه به شخص بلکه به رویه در پیش گرفته شده و به خاطر جلوگیری از در خطر قرار گرفتن محیط آرام و عقلانی دانشگاه وظیفه خود دانستیم ضمن اعلام هشدار به این گروه و جریانات تصریح کنیم هرگز اجازه نمی‌دهیم شهر شیراز به کانون فتنه تبدیل شود.

والعاقبه للمتقین

دادستان محترم عمومی و انقلاب اسلامی مرکز فارس

سلام علیکم

با آرزوی توفیق الهی و با احترام، با توجه به بروز تبعات سوء امنیتی معطوف به حضور علی مطهری در شیراز و با عنایت به عدم تمکین رئیس دانشگاه شیراز به نظر شورای تأمین استان و شهرستان مبنی بر لغو سخنرانی مشارالیه این دانشگاه و نظر به آنکه مسئولیت پاسخگویی به بروز هرگونه تبعات سوء امنیتی در محیط دانشگاه و سطح شهر از جانب شورای تأمین شهرستان متوجه شخص رئیس دانشگاه شده است، خواهشمند است با عنایت به بروز حوادث تلخ در پی حضور علی مطهری به شیراز که ناشی از عدم تمکین دانشگاه به اعلام هشدار شورای تأمین شهر شیراز است اقدامات لازم قضایی با شخص رئیس دانشگاه شیراز صورت پذیرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شیراز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

ارسال نظر: