رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: دلیل گرانی گوشت گوسفند خروج غیرقانونی دام از کشور است

کدخبر: 989149

علی اصغر ملکی در گفتگو با «نسیم» افزود: هیچ توزیع گوشتی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام صورت نگرفت/ مردم انتظار نداشته باشند در این چند روز باقی مانده قیمت گوشت کاهش یابد

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با «نسیم» در پاسخ به این که مدتی پیش مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرده بود که قرار است در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز داخلی در سراسر کشور توزیع شود، اظهار داشت: تا به حال هیچ گونه توزیعی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام صورت نگرفته و از این به بعد نیز بعید می دانم این اقدام عملی شود زیرا دیگر تا پایان سال بیش از چند روز باقی نمانده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر از سوی پشتیبانی امور دام، گوشت توزیع شده بود مطمئنا بر روی بازار گوشت و قیمت آن تأثیرات مثبتی می‌گذاشت، ما خودمان هم خواسته‌مان این بود که اگر آن‌ها گوشتی در اختیار دارند، آن را به بازار سر ریز کنند اما در نهایت این اتفاق صورت نگرفت.

ملکی دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت گوسفندی را خروج غیرمجاز دام از کشور دانست و به نسیم تصریح کرد: از اواخر بهمن ماه تا به حال قیمت گوشت گوسفندی حدود سه هزار تومان افزایش داشته، البته هر سال در اسفندماه این افزایش قیمت وجود دارد اما امسال این افزایش قیمت نسبت به سالهای گذشته بیشتر بوده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: این که گفته می‌شود افزایش قیمت گوشت قرمز باعث گرانی مرغ شده است درست نیست، بلکه ما معتقدیم که گرانی مرغ باعث شد تا تقاضا برای گوشت قرمز بیشتر شده و بر روی قیمت نیز مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به این که بیش از چند روز به پایان سال باقی نمانده است می توان گفت که در این زمان کوتاه عملا نمی‌توان قیمت گوشت گوسفندی را کاهش داد.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: سال 94 و از ماه دوم، با توجه به بارش‌هایی که در مناطق غربی داشته‌ایم و به دلیل ورود بره نو به بازار کاهش قیمتی را شاهد خواهیم بود اما پس از آن اگر از برج ششم به بعد نهاده در اختیار دامدار قرار بگیرد مسلما بر روی قیمت گوشت نیز تأثیر خود را خواهد گذاشت و مانع از افزایش آن می‌شود.

ارسال نظر: