"ران پاول": باید به خاطر مقابله با داعش به ایران نامه تشکر فرستاد

کدخبر: 989677

به گزارش "فیتسنیوز"، سناتور سابق آمریکایی گفت: نومحافظه‌کاران آرزو داشتند که ارتش آمریکا به جای ایران در عراق نقشی داشته باشد/ قبل از حمله آمریکا به عراق هیچ مشکل داعشی و القاعده‌ای در عراق و سوریه وجود نداشت

پاول در ادامه افزود:‌ «آن‌ها می‌خواهند آمریکایی‌ها اعتقاد داشته باشند که تنها با یک حمله دیگر به عراق و سوریه می‌توان داعش را شکست داد. اما مشکل این موضوع کجا است که کشورهای منطقه در کنار هم قرار گرفته و تصمیم به همکاری در زمینه معضل مشترک بگیرند؟».

فعال سیاسی آمریکایی در ادامه تصریح کرد: ‌«این احتمال بسیار بیشتر است که مشکل داعش توسط کشورهای منطقه حل شود تا با بمب‌ها و نیروهای پیاده نظام آمریکایی. بمبهای ما مشکل را بدتر می‌کند چرا که این معضل در ابتدا به واسطه همین‌ بمب‌ها (حمله سال 2003 به عراق) ایجاد شد. آنچه نومحافظه‌کارانی که به ما درباره جنگ عراق دروغ گفتند اکنون حاضر به تایید آن نیستند آن است که قبل از حمله ما به عراق هیچ مشکل داعش و القاعده‌ای در عراق و سوریه وجود نداشت».

پاول افزود: «داعش یک ایده است و نه کشور یا ارتش و به همین دلیل اعلام جنگ با آن معنا ندارد. این مشخص است که که اگر ما واقعا خواهان شکست داعش هستیم،‌آخریم کاری که باید بکنیم بمباران و اعزام نظامی به عراق و سوریه است. بمبها و اعزام نیروهای ما تنها در خدمت جذب نیروی بیشتر به داعش قرار می‌گیرد. بسیاری از این جنگجویان افراطی از اروپا و حتی آمریکا هستند».

در یادداشت آمده است: «نومحافظه‌کاران و دیگر افراد معتقد به سیاستهای مداخله‌جویانه،‌از این موضوع که ایران اقداماتی برای شکست داعش اتخاذ کرده،‌ خوشحال نیستند با وجود آنکه آنها(نومحافظه کاران و ...) ادعا می‌کنند داعش تهدید شماره یک آمریکا است».

فعال ضدجنگ در آمریکا در ادامه نوشت:‌ «چرا آنها این خبر خوب را دوست ندارند؟ چون آنها دنیایی را آرزو می‌کنند که بقیه جهان به ویژه مالیات‌دهندگان آمریکایی معتقد باشند آمریکا تنها ملت حیاتی و مهم است و هیچ مشکلی در هر کجایی بدون مداخله آمریکا حل نمی‌شود. آنها بحث می‌کنند که اعتبار ما کم می‌شود اگر در تک تک منازعات جهان نقش رهبری را ایفا نکنیم».

او در ادامه اینطور تاکید کرد: «شاید اگر مردم در سایر نقاط شروع به دیدن این موضوع بکنند که آنها مشکلات خود و منطقه‌شان را بدون دخالت نظامی آمریکا می‌توانند حل کنند،‌آمریکاییهای بیشتری ونومحافظه‌کاران را به عنوان تهدید واقعی امنیت ملی و مالی ما خواهند دید».

در پایان یادداشت ران پائول می‌خوانیم: «به جای عصبانی بودن از کمک ایران به پرداختن به مشکل داعش، شاید ما باید برای آنها یک نامه تشکر بفرستیم».

ارسال نظر: