تظاهرات علیه ریاضت اقتصادی در اروپا، از فرانکفورت به مادرید رسید

کدخبر: 990408

هزاران تظاهرات‌کننده اسپانیایی در اعتراض به تدابیر ریاضتی سختگیرانه دولت که به بروز بیکاری گسترده در این کشور منجر شده است در مادرید، پایتخت اسپانیا تظاهرات کردند

هزاران تظاهرات‌کننده اسپانیایی در اعتراض به تدابیر ریاضتی سختگیرانه دولت که به بروز بیکاری گسترده در این کشور منجر شده است در مادرید، پایتخت اسپانیا تظاهرات کردند.
به گفته سازمان دهندگان تظاهرات موسوم به «راهپیمایی برای منزلت ۲۲-ام» پیش بینی می‌شد حدود ۲۰ هزار معترض در راهپیمایی روز یکشنبه در میدان کلمبوس و «بلوار پاسئو د رکولتوس» در جنوب مادرید شرکت کنند.
حدود ۳۰۰ گروه اجتماعی و اتحادیه تجاری سازماندهی این راهپیمایی گسترده علیه تدابیر ریاضتی مادرید را به عهده داشتند.
آن‌ها با سر دادن شعارهایی از دولت «نان، شغل، مسکن و منزلت» طلب می‌کردند. تظاهرات‌کنندگان همچنین برگزاری یک اعتصاب عمومی در ماه اکتبر را نیز خواستار شدند.
معترضان اسپانیایی در تظاهرات علیه تدابیر ریاضتی دولت در مادرید شعار می‌دهند.
تظاهرات مشابهی که ماه مارس گذشته برگزار شد به خشونت انجامید و صد‌ها نفر که اغلب مامور پلیس بودند در درگیری‌ها زخمی شدند. اما سازمان دهندگان راهپیمایی روز شنبه وعده دادند که این تظاهرات به صورت قانونی و مسالمت آمیز برگزار شود.
با این وجود، پلیس ضد شورش اسپانیا حدود هزار و ۲۰۰ مامور را برای نظارت بر این اعتراض به منطقه گسیل کرد و گفته می‌شود درگیری‌هایی نیز بین پلیس و حدود ۲۰۰ معترض که روی دیوار بانک شعار نوشته بودند و به یک خودروی پلیس نیز آسیب زده بودند روی داد.
یکی از معترضان که برای شرکت در این تظاهرات از استان سویلا در جنوب اسپانیا عازم مادرید شده بود گفت دولت خدمات عمومی نظیر آموزش و خدمات بهداشت ملی را «به طرز بی‌رحمانه‌ای» کاهش داده است.
این در حالی است که اسپانیا با بد‌ترین بحران اقتصادی خود از زمان جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم می‌کند.
اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که از صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا وام گرفته است در ازای این کمک مالی مجبور است این تدابیر ریاضتی را اعمال کند.
مردم اسپانیا در اعتراض به کاهش هزینه‌ها اعتراضات متعددی برگزار و تاکید کرده‌اند که اجرای تدابیر ریاضتی به از بین رفتن تعداد بیشتری از فرصت‌های شغلی در سال‌های اخیر منجر شده است.
طبق گزارش‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴، نرخ بیکاری در اسپانیا ۲۳. ۷ درصد بوده است.
ارسال نظر: