حجت‌الاسلام میردامادیان: مسجد مقدس جمکران زمینه پیوند با بهار حقیقی است

کدخبر: 990562

این استاد حوزه و دانشگاه در جمع زائران مسجد جمکران گفت: به این مسجد مقدس جمکران می‌آییم تا بهار حقیقی را در اینجا ببینیم

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام میردامادیان در جمع زائران این مکان مقدس به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اشاره به فراز آخر دعای تحویل سال "حول حالنا الی احسن الحال " گفت: از خدا بخواهیم بهترین ها را در این سال به ما عطا کند و بتوانیم ازاین نعمت ها به بهترین شکل و در راه رضای خدا از آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه به مقدس بودن مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: به این مکان مقدس آمده ایم تا بهار حقیقی را در اینجا ببینیم و کسانی که دلهایشان با اولیای خدا و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ارتباط دارد همیشه مانند گلها، شاداب و سرسبز هستند و کسی که دارای قلب و دل خاموش است خشکیده و پژمرده است.

حجت الاسلام میردامادیان با اشاره به آیه " 29 سوره مبارکه ی رعد" ابراز داشت : کسانی که 2 شرط اساسی را در زندگی خود داشته باشند زندگی خوشی دارند و نعمت و توفیق زیادی خداوند به آنها می بخشد و ثمره اینها عاقبت بخیری در دنیا و آخرت است و آن دو نعمت ایمان و عمل صالح است.

وی نقش ایمان و عمل صالح را در زندگی اهل بیت(علیهم السلام) را گسترده دانست و خاطر نشان کرد: زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عالم هستی زیباترین زندگی بوده است و زندگی ایشان می تواند اسوه و الگویی باشد برای تمام جوانان و افرادی که می خواهند زندگی مشترک تشکیل بدهند.

سخنران مراسم مسجد مقدس جمکران ایمان را امری قلبی معرفی کرد و گفت: این امر قلبی لازمه زندگی خوش و سعادتمند است و قلبی که مملو از ایمان باشد محبت به خدا و اولیای خدا نیز به راحتی در آن شکل می گیرد و محبوب انسان هرچه باشد معبود او نیز می گردد و برای انسان کامل معبود، خدای تبارک و تعالی است.

وی نقش دین را در تمام مراحل زندگی افراد موثر دانست و بیان کرد: کودک تازه به دنیا آمده را نیز باید از همان بدو تولد محب اهل بیت(علیهم السلام) گرداند و در تمام مراحل زندگی آموزه های دینی را به او بیاموزیم.

حجت الاسلام میردامادیان در پایان یادآور شد : شادی واقعی و حقیقی برای شیعیان و عزاداران فاطمی ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است و وقتی ایشان ظهور می کنند شیعیان مرده نیز در قیامت شاد می گردند و عالم پر از عدل و داد می گردد اما یاری رسان او نیز مادرش فاطمه زهرا (علیهاالسلام) است که باید حرمت مادر پهلو شکسته در این ایام را نگه داشت.

ارسال نظر: