معاون وزیر سابق صنعت: وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار شب عید شکست خورد

کدخبر: 991067

محمد صادق مفتح در گفتگو با «نسیم»: مخالف اجرای قانون انتزاع هستم و اعتقاد دارم که قربانی این قانون فقط کشاورزان خواهند بود و دلالان سود اصلی را از آن خواهند برد/ وزارت جهاد کشاورزی دیر وارد عمل شد

محمد صادق مفتح معاون بازرگانی داخلی وزیر سابق صنعت در گفتگو با «نسیم» در خصوص میزان موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: اگر به تنظیم بازار به معنای تنظیم قیمت کالاها در بازار نگاه کنیم، وزارت جهاد کشاورزی به هیچ وجه موفق نبوده است.

وی در تشریح نوع سنجش میزان موفقیت و یا عدم موفقیت دولت در بخش تنظیم بازار بیان کرد: اگر قیمت کالاها خط کش ما برای قضاوت کردن باشد، برای موفقیت در تنظیم بازار قیمت ها باید در نقطه معلوم اعلام شده و برنامه ریزی شده باشد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر سابق صنعت ادامه داد: اگر قیمت ها در نقطه مطلوب مدنظر نباشد، به این معناست که تنظیم بازار به خوبی انجام نشده است.

مفتح خاطرنشان کرد: اگر با این ترازو و معیار وارد بازار شوید ملاحظه می کنید که به طور مثال در مورد قیمت محصولی مانند مرغ بین چیزی که در کف بازار است با آن چیزی که اعلام شده بود تفاوت زیادی وجود دارد، به شکلی که ما حتی شاهد این بودیم که شب عید هم قیمت مرغ کاهش پیدا نکرد.

وی با انتقاد از وضعیت قیمت میوه در بازار شب عید به نسیم تصریح کرد: در خصوص میوه به خصوص مرکبات هم وضعیت به همین شکل بود و مردم قیمت میوه ای را که شب عید تهیه کردند با قیمتی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده کرده بود منطبق نمی دیدند.

معاون وزیر سابق صنعت افزود: متاسفانه پیش بینی ها در خصوص عدم توانایی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار شب عید درست از آب در آمد.

مفتح در تشریح دلایل شکست وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار شب عید بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نتوانست ذخایر کافی برای میوه شب عید داشته باشد زیرا بسیار دیر وارد برنامه عملیاتی شده و ابزارهای لازم را هم نداشت، در خصوص محصولاتی مانند مرغ و گوشت و لبنیات هم بسیار ضعیف تر از انتظارت عمل کرد.

وی بر همین اساس گفت: با شرایط موجود اثبات شد که استدلال مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نداشتن ابزارهای لازم برای تنظیم بازار حرف بسیار درستی بوده و باید به آن توجه شود.

معاون وزیر سابق صنعت با اشاره به نقش قانون انتزاع در اختلالات بازار شب عید به نسیم گفت: مخالف قانون انتزاع هستم و اعتقاد دارم که قربانی این قانون فقط کشاورزان خواهند بود و دلالان سود اصلی را از آن خواهند برد به شکلی که بازار شب عید عملا این مسئله را اثبات کرد.

مفتح خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تخصص و ابزار لازم را برای تنظیم بازار ندارد، زیرا بازرگانی کار بسیار تخصصی است.

ارسال نظر: