مستند نبرد با داعش روی میز تدوین قرار گرفت

کدخبر: 992262

محسن اسلام زاده، مستندساز در خصوص این مستند به خبرنگار «نسیم»، گفت: به احتمال فراوان این اثر طی هفته آینده از شبکه افق پخش می‌شود

محسن اسلام زاده که هشتم فروردین ماه هنگام ساخت یک مستند در عراق مجروح شده در این باره به خبرنگار «نسیم» گفت: من در روزهای آخر اسفند ۹۳ برای ساخت مستندی به عراق رفتم که در هشتم فروردین ماه مجروح شدم و ۱۵ ترکش به بدنم اصابت کرد اما خدا را شکر هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می برم.

وی در توضیح مستند خود و چگونگی آغاز ساخت آن بیان کرد: با توجه به اینکه من بیشتر در حوزه وحدت میان امت های اسلامی کار می کنم، برای این مستند هم دنبال سوژه ای متفاوت بودم. این مستند سه اپیزود دارد که من سراغ قبیله ها و عشیره های اهل سنت رفتم که بر ضد داعش می جنگند.

کارگردان مستند "اهل سنت ایران" در مورد نحوه مجروحیت خود گفت: در خاتمه مستندم که با عملیات آزادسازی تکریت همراه بود، زمانی که به شهر العلم در هشت کیلومتری تکریت رسیدم، برنامه ریزی هایی با فرمانده نظامی آنجا بدین منظور داشتیم.

رائد ریسان یکی از فرماندهان نظامی آن منطقه به عنوان راوی در مقابل دوربین من قرار گرفت و همان روز اول فیلمبرداری به ما اطلاع دادند که داعش به یکی از مناطق نفوذ کرده است. ما به آن منطقه عملیاتی رفتیم و حدود چند ساعت با نیروهای داعش درگیر بودیم. آنها تیراندازی های زیادی داشتند و افراد زیادی را از اهل سنت و نیروهای مبارز به شهادت رساندند.

در همین زمان یک آرپی‌جی از طرف داعش به سمت ما پرتاب و منفجر شد و ترکش های آن به من و راوی مستند که جلوی دوربین بود، اصابت کرد. رائد ریسان از ناحیه سمت چپ صورت و کمر و من نیز از ناحیه کمر و صورت مورد اصابت ترکش ها قرار گرفتم.

این مستند ساز در مورد وضعیت درمانش گفت که پزشکان در حال مشخص کردن نقاط دقیق ترکش ها در بدن من هستند تا بنا به تشخیص آن ها، مورد عمل و جراحی قرار بگیرم.

وی همچنین افزود: هم اکنون مراحل تدوین کار توسط آقای مهدی خوش نژاد در حال انجام است و به امید خدا در هفته آینده بناست که این کار به پخش شبکه افق برسد.

موسسه فرهنگی میثاق به عنوان مجری طرح، امیر شاملوفرد، تصویربردار، رضا تهرانی به عنوان مدیر تولید عراق و حمیدرضا مجیدی مدیر تولید ایران، اسلام زاده را همراهی می کنند.

"سفر به دیار پشتون‌ها"، "اهل سنت ایران"، "قیام صحرا" و "زندان ابو سلیم" از جمله فیلم‌های مستندی هستند که محسن اسلام زاده کارگردانی کرده است.

ارسال نظر: