امسال ۱۰ میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش طرح پزشک خانواده افزوده می‌‌شود

کدخبر: 992308

معاون وزیر بهداشت گفت: سال ۹۴ زیر ساخت‌‌های برنامه پزشک خانواده برای ۱۰ میلیون نفر دیگر در چند شهر کشور فراهم می‌شود/ هزار خانه بهداشت تا خرداد‌‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

علی اکبر سیاری در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: در ابتدا روستاها اولویت اصلی برنامه پزشک خانواده بود که در همین راستا 23 میلیون نفر روستایی تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و در سال گذشته نیز برنامه پزشک خانواده برای 10 میلیون و 100 هزار نفر در حاشیه شهرها و پنج میلیون نفر در شهرهای زیر 50 هزار نفر به اجرا در آمد.

وی از افزایش تعداد پزشکان خانواده در سال 93 خبر داد و افزود: بر این اساس 1700 پزشک به پزشکان خانواده اضافه شد و تعداد آنها از 4600 نفر به بیش از 6000 نفر رسید.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: در سال 94 نیز زیر ساخت های برنامه پزشک خانواده در چند شهر دیگر فراهم می شود و بدین ترتیب حدود 10 میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش برنامه پزشک خانواده افزوده می شود.

سیاری در ادامه از همکاری شهرداری برای توسعه برنامه پزشک خانواده در کلان شهرها خبر داد و گفت: برنامه پزشک خانواده در دو استان مازنداران و فارس نیز در حال اجراست و اصلاحات لازم در این خصوص نیز در حال انجام است.

وی خطر نشان کرد: در خصوص احداث خانه های بهداشت نیز قول ساخت 2000 خانه را داده بودیم که هزار خانه بهداشت در سال 93 به بهره بر داری رسید و هزار خانه بهداشت دیگر نیز تا خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

ارسال نظر: