۱۰۲۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند

کدخبر: 992356

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: سال گذشته این شرکت یک هزار کیلومتر شبکه‌ گذاری داخل شهری را اجرا و زمینه برخورداری یک میلیون خانوار از نعمت گاز طبیعی را فراهم کرد

به گزارش «نسیم»، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با شانا اظهار کرد: با وجود این که پارسال تمرکز این شرکت روی توسعه زیرساختهای انتقال گاز بود، از مشتریان خود نیز غافل نشد و یکهزار کیلومتر شبکه‌ گذاری داخل شهری اجرا و زمینه برخورداری یک میلیون خانوار از نعمت گاز طبیعی را فراهم کرد.

حمیدرضا عراقی افزود: در سال ٩٣ باتوجه به برنامه ‌ریزیهای انجام شده، بخش پایانی خط دهم سراسری (خط لوپ) وارد شبکه انتقال گاز کشور شد.

وی یادآور شد: بهره ‌برداری از این خط لوله سراسری گاز ضمن پایداری و افزایش ضریب اطمینان تامین گاز استانهای اصفهان و یزد، شبکه انتقال گاز کشور را یک گام دیگر به سمت پایداری کامل نزدیک کرد.

به گفته معاون وزیر نفت، با بهره ‌برداری از خط لوله دهم سراسری، گاز مورد نیاز استان اصفهان و برخی از استانهای مرکزی کشور که پیشتر از طریق خط اول، دوم و چهارم سراسری تامین می ‌شد، از این پس از طریق این خط تامین می‌شود.

وی ادامه داد: گاز تولیدی از پارس‌ جنوبی و شرکت پالایش گاز فجرجم از طریق خط لوله دهم سراسری به استان اصفهان و بخشی از استان یزد ارسال و در ادامه به انشعابهایی که برای خطوط سراسری اول، دوم و سوم سراسری برای ارسال به دیگر نقاط کشور تعریف شده متصل می‌ شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پارسال، ایستگاههای تقویت فشار گاز بیجار، همدان، خیرگو، دشت، دهق و پل‌ کله نیز به بهره ‌برداری رسید.

عراقی یادآور شد: این پروژه ‌ها به دلیل نبود منابع مالی در چند سال گذشته تعطیل شده بود و ساخت آنها از سال ٩٢ و براساس اولویت ‌بندی آغاز و در زمان تعریف شده به بهره‌ برداری رسید.

ارسال نظر: