رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قیمت گوشت به ۳۱ هزار تومان رسید

کدخبر: 994152

علی اصغر ملکی در گفتگو با «نسیم» افزود: کاهش قیمت پوست و افزایش ۲۰۰ درصدی هزینه‌های دستمزد کشتارگاه‌ها دلیل اصلی این افزایش قیمت بوده است/ افزایش ۱۵ درصدی صادرات قیمت پوست را کاهش داده است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: قیمت گوشت گوسفندی در این مدت افزایش یافته که این افزایش قیمت نیز به دلیل کاهش قیمت پوست است، پوست گوسفندی در بهمن و اسفندماه 92، 28 هزار تومان بوده است اما الان 12 هزار تومان است.

وی ادامه داد: مابه التفاوت این کاهش قیمت پوست یعنی 16 هزار تومان روی قیمت گوشت لحاظ شده است و به این ترتیب بر روی هر یک کیلو گوشت 1000 تومان افزایش قیمت به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: ما با دباغ‌ها راجع به این کاهش قیمت صحبت کردیم، آن ها نیز اذعان داشتند که دلیل این کاهش قیمت پوست، تعیین کردن عوارض 15 درصدی برای صادرات است بنابراین برای جبران این موضوع آن‌ها نیز قیمت پوست را کاهش می‌دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: کشتارگاه‌های خصوصی نیز حدود 200 درصد هزینه‌های دستمزد خود را افزایش داده‌اند و این افزایش نیز 500 تومان بر روی قیمت گوشت کشیده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر گوشت با قیمت 27 الی 28 هزار تومان به دست مغازه دار می‌رسد و با سودی هم که مغازه دار بر روی آن می‌کشد شقه بدون دنبه کیلویی 31 تا 32 هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. بنابراین قیمتی که پیش از این ایام به دست مصرف کننده می‌رسید قیمتی است که در حال حاضر به دست مغازه دار می‌رسد.

ملکی زاده در پایان در رابطه با آمادگی برای ماه رمضان گفت: با توجه به این که در آن زمان برخی از انواع دام ها زیاد شده و از طرفی ماه رمضان هم در فصل گرماست و تقاضا کمتر است بنابراین پیش بینی مان این است که مشکلی برای تأمین و تعادل در قیمت گوشت نداشته باشیم.

ارسال نظر: