اف‌بی‌آی: چند نفر را اشتباهی اعدام کرده‌ایم

کدخبر: 995284

انجمن ملی وکلای مدافع پرونده‌های جنایی و سازمان پروژه غیرمجرم که هر دو نقش کمک رسانی به دولت آمریکا برای بررسی صحت ادله‌های جنایی دارند، روز یکشنبه این خبر را اعلام کرده‌اند

به گزارش «نسیم»، وزارت دادگستری آمریکا و پلیس اف بی‌آی رسماً اعتراف کرده‌اند شواهد فراهم شده توسط اکثریب قریب به اتفاق آزمایشگران مشغول به کار در یکی از واحدهای جنایی پلیس اف بی‌آی در تعداد زیادی از محکمه‌های قضایی علیه مجرمان جنایی، معیوب بوده و به صدور حکم‌های قضایی اشتباه برای بیش از ۲۰ سال در قبل از سال ۲۰۰۰ منجر شده‌اند.
طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست از میان ۲۸ متخصص مشغول به کار در بخش آنالیز مقایسه‌ای میکروسکوپ مو در آزمایشگاه اف آب آی، ۲۶ نفر با مبالغه در شباهت نمونه‌های مورد بررسی به مجرمین باعث صدور رأی‌های اشتباه در بیش از ۹۵ درصد از ۲۶۸ پرونده مورد بررسی شده‌اند.
«انجمن ملی وکلای مدافع پرونده‌های جنایی» و سازمان «پروژه غیرمجرم» که هر دو نقش کمک رسانی به دولت آمریکا برای بررسی صحت ادله‌های جنایی دارند روز یکشنبه این خبر را اعلام کرده‌اند.
در میان موارد صدور رأی‌های اشتباه ۳۲ پرونده مربوط به مجرمانی است که به مرگ محکوم شده‌اند. طبق گزارش واشنگتن پست، ۱۴ نفر اعدام شده و یا در زندان‌ها فوت کرده‌اند.
روزنامه واشنگتن پست این اعتراف‌ها را یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های قضایی آمریکا دانسته است.
ارسال نظر: