یک مقام بانک مرکزی: افزایش وام مسکن، خودرو و خرید کالا در دستور شورای پول و اعتبار قرار دارد

کدخبر: 995727

صادقی در نشستی خبری با تأکید براینکه صف وام ازدواج به نصف رسیده، افزود: در سال ۹۳ یک میلیون و ۲۸۲ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شد/ اعتبار فاینانس چین سال ۹۴ پرداخت می‌شود

به گزارش «نسیم»، میرمحمدصادقی صبح امروز در نشستی خبری در تشریح چشم انداز سیاست‌های اعتباری سال 94 و همچنین عملکرد اعتباری بانک مرکزی درسال 93 به بیان توضیحات پرداخت و اظهار داشت: در بخش قرض الحسنه ازدواج صف یک میلیون و 60 هزار نفری که ابتدای سال 93 وجود داشت در پایان سال قبل به 521 هزار نفر کاهش یافت.

وی با تأکید براینکه صف وام ازدواج به نصف رسیده است افزود: درسال 93 یک ویملیون 282 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد ضمن آنکه بانک های پرداخت کننده این تسهیلات از 12 به 20 افزایش یافته است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با تأکید براینکه تعداد بانک‌های پرداخت کننده وام ازدواج در سال 94 افزایش خواهد یافت گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه تا تاریخ 31 فروردین 94 بالغ بر 6 میلیون و 785 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

میرمحمدصادقی با تأکید براینکه درسال جاری نیز اولویت بانک مرکزی پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه ازدواج است گفت: البته علاوه بر وام ازدواج به اشتغال و اشتغالزایی اهمیت خاصی خواهیم داد ضمن آنکه 120 هزار خانوار در سال گذشته از پوشش کمیته امداد به مدد وام اشتغالزایی بانک ها خارج شده اند همچنین 5 هزار میلیارد ریال از منابع عادی بانک‌ها به مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

وی همچنین در ارتباط با افزایش وام خرید مسکن گفت: ابهاماتی برای طرح 60 میلیون تومان وام مسکن وجود دارد که مکاتاباتی با بانک مسکن انجام دادیم که رفع ابهام شود به محض اینکه رفع شد ایهن طرح به شورای پول و اعتبار ارائه می‌شود.

وی در ادامه از برنامه این بانک برای افزایش سقف وام جعاله تعمیر مسکن خبر داد و گفت پیشنهاد افزایش این وام در شورای پول و اعتبار است بنا داریم سقف تسهیلات از محل کارت اعتباری که هم اکنون 4 میولین تومان است را افزایش دهیم؛ پیشنهاد این طرح هم اکنون در شورای پول و اعتبار است. بانک مرکزی افزایش وام ازدواج خانواده ایثارگران را به شورای پول اعتبار خواهد برد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به ارائه توضیحاتی در ارتباط با فایناسن چین پرداخت و گفت فاینانس چین که مربوط به توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و چین است شامل طرح های دولتی و غیردولتی می‌شود که برهمین اساس 12 طرح دولتی گشایش اعتبار شد که تأمین ریالی آن از بانک مرکزی در سالهای آتی انجام می شود.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه اعتبار تأمین ریالی طرح‌های دولتی فایناسن چین 310 میلیارد ریال است افزود: 7 طرح غیردولتی وجود دارد که گشایش شده و قراردا دریالی آن 81 و نیم هزار میلیارد ریال می‌باشد. مجموعا 400 هزار میلیارد تومان برای فاینانس چین اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال آیا اعتبارات فاینانس پرداخت شده است یا خیر گفت: خیر پرداخت ها از امسال شروع می‌شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت 44 هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم و کالای اساسی توسط بانک ها در سال گذشته خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این رقم را هنوز نتواستیم از دولت دریافت کنیم قرار بود تا پایان سال 93 پاسخ دهد.

ارسال نظر: