"عدالت از منظر مردم‌سالاری دینی و لیبرال" منتشر شد

کدخبر: 995841

کتاب "عدالت از منظر مردم سالاری دینی و لیبرال" اثر سیدمحمدرضا شریعت‌مدار و سیدکاظم سیدباقری از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شد

مفهوم بنیادین عدالت به مثابه دغدغه‌ خاموشی ناپذیر در تاریخ اندیشه‌ورزی سیاسی ـ اجتماعی، آوردگاه بحث و نظر اندیشمندان بوده است. عدالت مبتنی بر پی‌رنگ اصول دموکراسی لیبرال، سرانجام بسامان خود در تأمین همه نیازهای فرد می‌جوید؛ اما عدالت در رویکرد مردم سالاری دینی و خاستگاه اسلامی‌اش از ریشه‌های خلقت فطری این نیاز در انسان معنا می‌گیرد.

کندوکاو مباحثی چون چیستی اصول دموکراسی لیبرال و مردم سالاری دینی و عدالت از منظر مردم سالاری دینی و دموکراسی لیبرال راهی است برای نقد و بررسی این مقوله در آن دو رویکرد و چگونگی راهکارهای تحقق آن در اندیشه مردم سالاری دینی.

این کتاب در هفت گفتار تنظیم شده است. در گفتارهای اول و دوم به تبیین مفاهیم بحث و اصول نظری هر یک از مکاتب پرداخته؛ در گفتارهای سوم، چهارم و پنجم به نگرش هر یک از این دو مکتب به عدالت، اشاره و نظرگاه هر یک به عدالت مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده است.

پس از روشن شدن مرزهای مردم سالاری دینی و جداسازی آن از دموکراسی لیبرال، در گفتار ششم، عدالت را از منظر دو مکتب، مورد مقایسه قرار داده و در گفتار هفتم به ساز و کارهای تأمین عدالت اجتماعی از منظر مردم‌سالاری دینی پرداخته شده است.

این کتاب با شمارگان یکهزار نسخه و قیمت 8000 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر: