شاکری: دولت در صورت ورود به انتخابات سرنوشت مجلس ششم را برای این مجلس رقم می‌زند

کدخبر: 995852

عضو جمعیت ایثارگران در گفتگو با «نسیم»: حزب اتحاد ملت اگر فعالیتش را در چهارچوب قوانین تعریف نکند به سرنوشت مشارکت دچار می‌شود/ اصولگرایان به طرح مشترکی برای حضور در انتخابات رسیده‌اند

مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه صعود و سقوط احزاب به دلیل فاصله گرفتن آنها از گفتمان انقلاب است گفت: گاهی احزابی بودند که برای رسیدن به خواسته‌هایشان حتی از دایره جمهوری اسلامی خارج شدند و به بیرون از مرزها مراجعه کردند، اگر احزاب و گروه‌ها خودشان را در دایره نظام تعریف کنند مشکلی برای فعالیت و مشکلی برای اینکه به جامعه خدمت ‌کنند ندارند.

وی در ادامه افزود: انتقادی که به مجموعه حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب ونهضت آزادی و حزب توده و مارکسیست‌ها و... وارد است این است که از دایره نظام و قوانین نظام خارج شدند و به یک براندازی دامن زدند که بخشی کارشان به دادگاه و محاکمه کشیده شد.

شاکری با اشاره به صدور مجوز برای حزب اتحاد ملت که برخی اعضای حزب منحله مشارکت در آن فعالیت دارند اظهار داشت: اگر این حزب تازه تأسیس بخواهد کار خودش را ادامه دهد و فعالیتش را در داخل قوانین و چارچوب نظام تعریف نکند مجدداً در یک پروسه زمانی بر می‌گردد به همان وضعیتی که حزب مشارکت الآن دچارش شده است.

این فعال اصولگرا در واکنش به برخی صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی اعضای حزب کارگزان مبنی بر حضور و حمایت دولت ادامه داد: دستگاه اجرا در دوره‌های مختلف به اینکه بتواند در قوه مقننه دستی داشته باشد گرایش داشته است، اگر دولت بخواهد حضوری مستقیم و موثر در انتخابات مجلس داشته باشد سرنوشتی مشابه مجلس ششم حاصل می‌شود که بدترین دوره مجلس در جمهوری اسلامی مجلس ششم بود.

وی افزود: مجلس خوب را باید تعریف کرد اگر خوب را به این بدانیم که در دایره گفتمان انقلاب اسلامی، در دایره اصول ارزش‌های نظام کسانی می‌روند کاندیدا می‌شوند و مردم رأی می‌دهند این یعنی مجلسی که مردم می‌پسندند، اما اگر ما خوب را هدفگذاری‌های حزبی و هدف‌گزاریهای جریان فکری‌ که سابقه قابل دفاعی هم ندارد به خصوص کارگزاران بدانیم نتیجه‌اش مجلس فرمایشی مثل مجلس ششم می‌شود که آن ایستادن مقابل نظام را و پروژه‌های مختلفی را که اجرا کردند مثل فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا مثل دو قطبی کردن جامعه و مسائل مختلفی که از این جهت.

شاکری با اشاره به تأکید امام خمینی و مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز ورود قوه مجریه به انتخابات قوه مقننه تصریح کرد: اصل پیدایش کارگزاران برای ورود برخی وزارای دولت آقای هاشمی به انتخابات مجلس بود که بعد از آن مقام معظم رهبری این کار را منع کردند، حزب کارگزاران نوعی تمرد بود از آن منعی که مقام معظم رهبری فرموده بودند حالا اگر الآن هم همین را دنبال می‌کنند می‌توان گفت علت ژنتیکی دارد.

عضو جمعیت ایثارگران با تأکید بر سابقه 36 ساله جامعه ایران و پشتسر گذاشتن انتخابات‌های متعدد ادامه داد: جامعه ما به گونه‌ای نیست که احزاب فکر کنند در یک رقابت دو قطبی اگر درطرف مقابل تفرقه ایجاد کنند و شایعه درست کنند حتماً موفق می‌شوند، کدام انتخاب ما بر اساس پیش بینی‌های احزاب بوده است چه کسی فکر می‌کرد که نتیجه انتخابات 88 به آن شکل شود یا انتخابات 92 مثلاً به این صورت در بیاید که تشتت اصولگرایان موجب این شود که با 350 هزار رأی آقای روحانی بیاید؟ شخصیت‌های ما در صحبت‌های خود سهم مردم، شعور مردم را در این قضایا نادیده نگیرند و فکر نکنند که همه چیز را احزاب تعیین می‌کنند.

شاکری در این خصوص رفتارهای تیم مذاکره کننده هسته‌ای را مثال زد و گفت: اگرتیم مذاکره کننده ما با عزت و شجاعت خط قرمزها را رعایت کنند در بین مردم محبوب می‌شوند و دولت این محبوبیت را به ارث می‌ببرد، اما اگر در مقابل در این مذاکرات خطوط قرمز را رعایت نکنند یا مطالباتی که مردم دارند توجه نکنند و به گزاره‌هایی از این دست که ما از بحران عبور کردیم یا ما از تورم عبور کردیم بپردازند در حالی که مردم بالاخره سبد کالای روزمره‌شان را نگاه می‌کنند نتیجه‌ای عکس خواهد داشت، همین بی پرده بودن و صادق بودن با مردم خود موجب رأی آوری برای جریانات سیاسی است.

عضو جمعیت ایثارگران در پایان انتخابات سال 92 را عبرتی برای جریان اصولگرایی دانست و اظهار داشت: نتیجه آن انتخابات موجب شد تا الآن پیوند احزاب اصولگرایی محکم شود نشستی که جناب آقای یزدی، مصباح و موحدی کرمانی داشتند یک شگفتی در چشم اصلاح طلب‌ها بود که چطور این امکان پذیر شده است، قطعأ انتخابات در سطح مجلس انتخابات خوبی می‌شود و خبرهای پیدا و پنهانی که هست که اصولگرایان به یک طرح مشترکی برای حضور در انتخابات رسیده‌اند و امیدواریم همه بتوانند دستاوردهایش را در اسفندماه ملاحظه خواهند کنند.

ارسال نظر: