کشته‌های زلزله نپال از ۱۸۰۰ نفر فراتر رفت؛ دولت درخواست کمک کرد

کدخبر: 996665

دولت نپال برای مقابله با پیامدهای زمین لرزه ویرانگر که تاکنون بیش از ۱۸۰۰ کشته برجا گذاشته از دیگر کشورها درخواست کمک کرد/ با ادامه جستجو برای یافتن قربانیان در زیر آوار‌ها، پیش‌بینی می‌شود آمار کشته‌ها افزایش پیدا کند

به گزارش نسیم، هزاران نفر از مردم نپال از بیم وقوع مجدد زلزله، شب گذشته را به رغم سرمای شدید در فضای باز و پارک‌ها و زمین‌های کشاورزی به صبح رساندند و از بازگشت به منازلشان خودداری کردند.
می‌نندرا رگال وزیر اطلاع رسانی نپال گفت: طرحی فراگیر را برای نجات قربانیان و اسکان آوارگان آغاز کرده‌ایم و به انجام رساندن این کار نیاز به تلاش بیشتری دارد. وی در مصاحبه با تلویزیون هند گفت: کشور ما در شرایط بحران به سر می‌برد و ما نیاز به کمک و حمایت عظیمی داریم.
خارجی‌هایی که برای صعود از اورست به نپال رفته بودند و راهنمایان نپالی آن‌ها از این زمین لرزه و بهمن گسترده پس از آن غافلگیر شدند. برخی از آن‌ها در پیام‌هایی که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شد مأیوسانه درخواست کمک کردند و افزودند اگر کمک‌ها نرسد افراد بیشتری خواهند مرد. بیمارستان‌ها در سراسر این کشور فقیر با ۲۸ میلیون نفر جمعیت برای رسیدگی به مجروحان و چاره اندیشیدن برای اجساد قربانیان تلاش می‌کنند. کمبود تجهیزات موجب شده است امدادرسانان به جستجو در سطح آوار‌ها برای یافتن قربانیان اکتفا کنند. پزشکان در اردوگاهی موقت در کنار بیمارستان باکتاپور در حومه کاتماندو به رسیدگی به مجروحان مشغولند و به علت زیاد بودن مجروحان، فرصت شمارش یا ثبت اسامی جان باختگان و مصدومان وجود ندارد.
نزدیک بودن کانون زلزله به سطح زمین موجب افزایش ویرانی و فروریختن ساختمان‌ها و شکاف در جاده‌ها شده است. مرکز زمین لرزه در ۸۰ کیلوتری شرق بوخارا دومین شهر بزرگ نپال است و برخی مناطق کاتماندو به ویرانه تبدیل شده است. عملیات امدادرسانی و نجات در برخی مناطق دورافتاده نپال هنوز آغاز نشده است.
تاکنون هند یک هواپیمای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و امدادرسانان را به نپال فرستاده است. گروه‌های امدادرسان به همراه آب سالم و غذا آماده اعزام از این کشور به نپال هستند. کشورهای آمریکا، انگلیس و پاکستان نیز کارشناسانی را در زمینه عملیات جستجو و نجات به نپال فرستاده‌اند.
ارسال نظر: