اعتراض لندنی‌ها به کودک‌کشی آل سعود

کدخبر: 996666

محوطه مقابل سفارت عربستان در لندن روز شنبه صحنه تظاهرات علیه رژیم آل سعود در اعتراض به تجاوز نظامی به یمن بود/ شماری از فعالان صلح طلب و اقلیت‌های یمنی و عربی حمله نظامی این کشور به یمن را محکوم کردند

به گزارش نسیم، شرکت کنندگان در این تظاهرات که نمایندگان تعدادی از سازمان‌های حقوقی مانند سازمان «جنگ را متوقف کنید» و مراکز تحقیقاتی و اسلامی در آن حضور داشتند خلف وعده عربستان، ادامه جنگ، کشتار کودکان و زنان و نابودی تاسیسات زیربنایی و نظامی یمن را محکوم و آن را نقض آشکار حقوق بشر، تعرض به کشور همسایه، نقض استقلال و تمامیت ارضی آن و نقض همه قوانین بین المللی توصیف کردند.
تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراض آمیز از سازمان ملل متحد خواستند در قطعنامه تصویب شده بر ضد یمن که بر تجاوزهای نظامی پیاپی به این کشور و استفاده متجاوزان از سلاح‌های ویرانگر و ممنوعه سرپوش می‌گذارد بازنگری کند.
آنان گفتند: «بدون تردید تصویب چنین قطعنامه‌هایی در حمایت از تجاوزگران فتح بابی برای حملات نظامی غیرقانونی و بدون مجوز در آینده می‌شود.»
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین از تریبون‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری که از حمله نظامی عربستان به یمن و خونریزی در این کشور طرفداری می‌کنند به شدت انتقاد و تاکید کردند متاسفانه این رسانه‌ها ابتدایی‌ترین اصول و ارزش و اخلاق حرفه‌ای را فراموش کرده‌اند، در صف حامیان متجاوزان ایستاده‌اند و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.
تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی و حمل پلاکاردهایی از حمایت مالی عربستان از تروریست‌ها در کشورهای مختلف عربی و کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه، لیبی و یمن انتقاد کردند.
به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ نت» از لندن، تحصن کنندگان در مقابل سفارت عربستان در لندن خاطرنشان کردند حملات مستمر عربستان به یمن و ادامه محاصره آن باعث وقوع فاجعه بشری در این کشور شده است. شهروندان یمنی به خصوص زنان و کودکان از کمبود غذا، دارو و آب آشامیدنی رنج می‌برند و جنگنده‌های سعودی علاوه بر تاسیسات زیربنایی یمن مانند پل‌ها و فرودگاه‌ها، مراکز دیگری شامل کارخانه‌های تولید مواد غذایی، شیر، گوشت، تولید گاز اکسیژن، مرغداری‌ها و بیمارستان‌ها را نیز هدف قرار می‌دهند.
تظاهرکنندگان تحرک فوری دولت انگلیس و اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به این تجاوز ظالمانه خواستار شدند.
ارسال نظر: