مزارع سبزی و صیفی‌جات جنوب تهران به دستور وزیرکشاورزی قلع و قمع می‌شوند

کدخبر: 996954

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سالهاست که سبزی و صیفی جات جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شوند که امسال شاهد هستیم که وزیر جهاد از دستور قلع و قمع این مزارع خبر داده است

به گزارش «نسیم»، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به مشکلاتی که در حوزه سبزی، صیفی و میوه ها وجود دارد گفت: زمین های کشاورزی ما شناسنامه دار نیست و موضوع باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی بحث جدی به شمار می رود.

شهریاری گفت: سالهاست که مردم می دانند سبزی و صیفی جات جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند ولی امسال شاهد هستیم که وزیر جهاد از دستور قلع و قمع این مزارع خبر می دهد.

شهریاری باتوصیه به مردم برای مصرف نکردن سوسیس و کالباس گفت: در بررسی های انجام شده 30 درصد از محصولات جمع شده از بازار مشکل دار بوده اند.

وی افزود:‌ خمیر مرغ گاهی با استفاده از ضایعات دور ریز ناشی از پاک کردن مرغ در مرغ فروشی ها و گاهی با استفاده از خمیر کردن مرغ های پیر تخم گذار، بدون آن که امحاء و احشای مرغ خارج شود، تهیه می کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفت: سازمان دامپزشکی هم ممکن است بگوید که در بازرسی های ما خمیر مرغ در چارچوب استاندارد دیده شده است ولی تولید زیرپله ای و خلاف هم خیلی انجام می شود.

ارسال نظر: