هیات نظارت بر مطبوعات نشریه "زنان امروز" را توقیف کرد

کدخبر: 996996

هیات نظارت بر مطبوعات نشریه "زنان امروز" به مدیرمسئولی "شهلا شرکت" را توقیف و پرونده آن را به دادگاه ارسال کرد/ ترویج پدیده مغایر با ارزش های دینی و ملی که به ازدواج سفید مصطلح شده است، علت این توقیف اعلام شده است

به گزارش «نسیم»، هیئت نظارت بر مطبوعات در نشست اخیر خود پس از بررسی پرونده نشریه زنان امروز، این نشریه را به دلیل انتشار مطالبی مغایر با ارزش‌های دینی و ملی توقیف و پرونده را به دادگاه ارجاع داد.

برپایه این گزارش، در نشست اخیر هیئت نظارت بر مطبوعات،‌موضوع ترویج پدیده مغایر با ارزش های دینی و ملی که به ازدواج مصطلح شده است،‌مطرح و با بررسی پرونده نشریه زنان امروز، برخی از مطالب این نشریه مصداق ترویج و توجیه این ناهنجاری تشخیص داده شد و براساس بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات،‌مغایر با عفت عمومی تشخیص داده و منجر به توقیف نشریه و ارجاع آن به دادگاه شد.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، شهلا شرکت که در دوران مدیرمسئولی سید محمد خاتمی بر روزنامه کیهان، سردبیر نشریه زن روز بود، بعد از خداحافظی خاتمی از روزنامه کیهان، از این روزنامه اخراج شد و اقدام به انتشار ماهنامه زنان کرد. شهلا شرکت از جمله شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین بود که به واسطه آن نیز محاکمه و محکوم شد.

وی همچنین یکی از امضاکنندگان بیانیه حمایت طیفی از روزنامه‌نگاران از نمایندگان متحصن مجلس ششم بود که در این بیانیه آمده بود: « وظیفه‌ی خود می‌دانیم با تمام توان خویش، وظیفه‌ی ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و نمایندگان دلیرشان را بر عهده گیریم و علاوه بر این، از ارایه‌ی هرگونه حمایت عملی دیگر در هنگام ضرورت، ابایی نداریم»

شهلا شرکت همچنین مدیرمسئول ماهنامه زنان بود که در سال 1386 از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد، اما شرکت در خردادماه 1393 موفق شد با کسب مجوز نشریه "زنان امروز" را با همان سبک و سیاق ماهنامه زنان منتشر کند.

ارسال نظر: