گاز موردنیاز پروژه‌های منطقه ویژه پارسیان به صورت نامحدود تامین ‌می‌شود

کدخبر: 997517

معاون وزیر صنعت از احداث دو پروژه پتروشیمی ظرف دو ماه آینده در منطقه ویژه پارسیان خبر داد و گفت: در توافقی با وزیر نفت، بنا شده به هر میزانی که پروژه در این منطقه احداث شود، گاز موردنیازش تامین شود

به گزارش «نسیم»، مهدی کرباسیان در حاشیه بازدید از پتروشیمی پردیس عسلویه گفت: دو پتروشیمی جدید در منطقه ویژه پارسیان ظرف دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود، چراکه عسلویه به لحاظ احداث پتروشیمی تعریف شده اما منطقه دیگر پارسیان با ۱۰ هزار هکتار زمین و زیرساخت‌های آماده هم‌اکنون قابلیت واگذاری زمین دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در توافقی با وزیر نفت، بنا شده به هر میزانی که پروژه در منطقه ویژه پارسیان احداث شود، گاز مورد نیازش تامین شود، چراکه آن منطقه به لحاظ تامین گاز دچار مشکل نیست.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامرد که در دولت گذشته کلنگ‌زنی شده بود، هم‌اکنون زیرساخت‌های موردنیازش تامین شده و امروز کلنگ آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن نیز به زمین زده خواهد شد.

به گفته کرباسیان، پروژه آلومینیوم جنوب یک پروژه ملی در صنعت آلومینیوم است که بیش از ظرفیت ایرالکو که ۲۰۰ هزار تن است، می‌تواند آلومینیوم تولید کند و امروز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی هم در این منطقه ویژه احداث خواهد شد که البته قابلیت افزایش ظرفیت تا ۹۰۰ مگاوات را دارد.

مدیرعامل ایمیدرو، توجه تولیدکنندگان معدنی و پتروشیمی را به اتصال به بازارهای جهانی متمرکز کرد و گفت: این امر قیمت تمام شده را کاهش و کیفیت را افزایش می‌دهد، چراکه در یک فضای رقابتی با برترین تولیدکنندگان دنیا باید تولیدات را روانه بازار کرد. از سوی دیگر، بازار با هیچ شرکتی در فضای بین‌المللی رودربایستی نداشته و بنابراین بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را از عرضه‌کننده طلب می‌کند.

ارسال نظر: