رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران سفر می‌کند

کدخبر: 998198

حسین هاشمی از سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: این سفرها تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و مهم‌ترین موضوع این سفر بازدید از طرح‌های مسکن مهر خواهد بود

سید حسین هاشمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت : ساماندهی مشکلات پیچیده مسکن مهر از توان دولت خارج است اما اقای رئیس جمهور تأکید دارد که به ‌خاطر تعهد دولت قبلی باید هرچه سریع‌تر این طرح عظیم سامان بگیرد. استاندار تهران از سفر رئیس جمهوری در آینده نزدیک به شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: این سفرها تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود و مهم‌ترین موضوع این سفر بازدید از طرح ‌های مسکن مهر خواهد بود.

وی اظهار داشت : متأسفانه بدون اینکه در خصوص زیرساخت‌ها، خدمات و نیازهای شهرنشینی پیش بینی شود ، در گوشه گوشه شهرهای بزرگ مسکن مهر ساخته شده و این مسئله دولت را دچار مشکل جدی کرده است.

استاندار تهران با یادآوری اینکه هیچ منبعی برای تکمیل زیر ساخت‌های مسکن مهر پیش‌بینی نشده است و دستگاه‌های مختلف هم زیر بار هزینه‌های آن نمی‌روند ، بر لزوم ورود همه دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

وی افزود : طبق برآوردها برای بخش آموزشی مسکن مهر استان تهران 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تامین آب و برق و زیرساخت‌های اولیه نیز هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

هاشمی گفت : هزینه‌های تحمیلی مسکن مهر نه در توان آموزش و پرورش و نه در توان وزارت نیرو است و دولت سال 93 را با هماهنگی مثال‌زدنی میان دستگاه‌ها برای به سرانجام رساندن پروژه‌های مسکن مهر پشت سر گذاشت و هم اکنون نیز با وجود تمام مشکلات و معضلات ناشی از کارشناسی نبودن طرح مسکن مهر تلاش می کندبا تمام توان این پروژه را به پایان برساند.

استاندار تهران به تعامل استانداری تهران و دولت با وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر تأکید کرد: همکاری‌ها و تعاملات سازنده‌ای در بحث مسکن مهر با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بزرگترین معضل در شرایط کنونی کمبود منابع است.

سید حسین هاشمی اظهار داشت: با وجود افت قیمت نفت در سال گذشته ، دولت به پروژه‌های عمرانی تخصیص 90 درصدی داد که نسبت به دوره‌های قبل ، دو و نیم برابر رشد داشت و مجموع اعتبارات اسلامشهر افزایش 10 برابری داشت.

هاشمی گفت: در سال 93 اعتبار 25 میلیارد تومانی برای متروی اسلامشهر تخصیص یافت و در آخرین نشست حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور با حضور مسئولان مقرر شد امسال اعتبار بیشتری برای راه اندازی متروی اسلامشهر در نظر گرفته شود.

وی افزود: مترو اسلامشهر از سمت انبار آپرین توسعه می‌یابد و فعلا از آن قسمت به مردم اسلامشهر سرویس داده می شود.

ارسال نظر: