معاون نیروی انسانی ناجا: در مورد سربازان مرزبان با موضوع بی‌انگیزگی مواجهیم

کدخبر: 998256

سردار عصار در پاسخ به «نسیم»، گفت: آموزش به تنهایی برای سربازان مرزبان کفایت نمی‌کند و ابعاد گوناگونی برای حضور در مرز قائل هستیم که باید رسیدگی شود/ باید کاری کنیم که محیط خدمت برای این افراد تکراری نشود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار محمد تقی عصار افزود: سربازان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر همچون نیروهای کادر و پرسنل ناجا صاحب شغل در خدمت هستند و حکم دارند و مثل سربازان عمومی دیده نمی شوند.

عصار ادامه داد: اکثریت سربازان و جانبازان ناجا سرباز هستند و هفتمین جشنواره سرباز جوان به میزبانی نیروی انتظامی نهم خرداد ماه برگزار می شود. در همه ماموریت ها از سربازان استفاده می کنیم. با اجرای طرح آمایش سرزمینی به دنبال خوشایندسازی محیط سربازی هستیم.

وی تاکید کرد: سربازان در نیروی انتظامی تاشجاع۳۰۰ کیلومتری از محل زندگی خدمت خود را انجام می دهند. امروز سربازان نسبت به گذشته مورد تکریم قرار می گیرند.

وی در پاسخ به سوال «نسیم» در رابطه با اینکه چرادر نقاط مرزی از سربازانی استفاده میشود که برخی تجربه کافی ندارند، گفت: بحث آموزش تنها در این رابطه کفایت نمیکند و ابعاد گوناگونی برای حضور در مرز قائل هستیم که باید رسیدگی شود. یک موضوع بی انگیزگی است است که باید بدان توجه داشت.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که محیط خدمت برای این افراد تکراری نشود. جابجایی و کم کردن میزان خدمت و تکنیکال کردن منطقه ماموریت از نکاتی است که در این رابطه به آن توجه داشته ایم. البته درست است که افزایش حقوق باید صورت گیرد و اگر جایی بتوانیم این افزایش را لحاظ می کنیم و اگر نشد محل خدمت را جابجا و یا مدت خدمت را کاهش می دهیم.

عصار اضافه کرد: هشت هزار سرباز شهید و 9 هزار جانباز سرباز در نیروی انتظامی داریم. از ۱۵ هزارنفر که در جشنواره سرباز جوان شرکت کرده اند، ۳۶ نفر برتر انتخاب می شوند و به نفرات برتر 2 میلیون تومان جایزه نقدی داده میشود.

وی ادامه داد: از ۳۶ برگزیده ۱۰ نفر از مرزبان هستند که شش نفر آنها مربوط به سیستان و بلوچستان هستند. سرباز، دفاع،امنیت و اقتدار، دینداری و بصیرت، ایثارکاری و فداکاری از جمله محورهای این جشنواره است.

سردار عصار در پایان گفت: در نیروی انتظامی سالانه از بیش از 3000 سرباز به عنوان سرباز ساعی تقدیر می‌شود و به بخشی از این سربازان کسری خدمت یک ماهه اعطا می‌شود.

ارسال نظر: