۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری در سطح پایتخت اکران می‌شود

کدخبر: 998260

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به ابعاد طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" گفت: بیش از ۱۵۰۰ سازه تبلیغات محیطی به اکران ۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری در سطح شهر اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جمال کامیاب در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران درباره طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر گفت: بیش از هزار و پانصد سازه تبلیغات محیطی به اکران 700 اثر فاخر فرهنگی و هنری در سطح شهر اختصاص می‌یابد که از این تعداد بیش از 500 طرح از آثار فاخر نگارگری، خوشنویسی، فرش و بناهای تاریخی است.

وی ادامه داد: طرح‌های دیگر از آثار فاخر کشورهای جهانی نیز از 15 تا 26 اردیبهشت ماه در سطح شهر اکران می‌شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه برای این منظور از چند ماه قبل با شرکت‌های تبلیغاتی وارد مذاکره شدیم گفت: خوشبختانه همکاری‌های خوبی برای انجام این طرح توسط شرکت‌های تبلیغی صورت گرفت بدون شک این طرح با کاستی‌هایی همراه خواهد بود.

کامیاب در پاسخ به سوال «نسیم» در خصوص طراحی ورودی‌های شهر تهران نیز گفت: ورودی‌های شهر و ساماندهی آنها به معاونت فنی عمران شهرداری واگذار شده است و قرار است این معاونت کار را با جدیت پیگیری کند.

وی در مورد مجسمه‌های ربوده شده نیز گفت: سازمان زیباسازی سازمان قضایی و نیروی انتظامی نیست و تلاش کرده است که در این مدت 200 اثر حجمی در سطح شهر نصب کند که متأسفانه به این موضوع اشاره‌ای توسط رسانه‌ها نشده است.

وی درباره میدان مشق نیز گفت: طرح این پروژه به زمان نیاز دارد و حداقل تا پایان تابستان زمان می‌برد کار در حال انجام است.

وی در مورد ساماندهی میدان انقلاب نیز گفت: ساماندهی این میدان با جدیت در حال انجام است و حریم میدان از غرب و شرق به چهارراه ولی عصر و خیابان جمالزاده در حال انجام است به طوری که علاوه بر مرمت نمای ساختمان‌ها 70 درصد از تابلوهای این محدوده سامان دهی شده است.

به گزارش «نسیم»، موسوی مشاور مدیر عامل نیز در این نشسست درباره مجسمه‌های ربوده شده گفت: مأموریت جایگزین کردن مجسمه‌های ربوده شده است به طوری که از 14 مورد سرقت انجام شده 13 اثر توسط شخص هنرمند یا بازماندگان بر اساس نقشه‌ها و مدل اصلی از جنس برنز ساخته و جایگزین شده است تنها یک مورد مجسمه ربوده شده جایگزین نشده است که در تلاش هستیم این موضوع نیز عملیاتی شود.

وی درباره موزه مجسمه نیز گفت: یکی از طرح‌های ما احساس این موزه است و وظایف خود را تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم مجسمه‌های ارزشمند را در این موزه نگهداری کنیم.

ارسال نظر: