معاون امور بندری سازمان بنادر: تعرفه‌های جدید بندری از ماه آینده اعمال می‌شوند

کدخبر: 998673

جلیل اسلامی با بیان اینکه در تعرفه‌های جدید اصلاح منطقی رعایت شده، افزود: اساس کار مشابه مبنای تعرفه‌ای است که در دنیا وجود دارد/ حجم کتابچه تعرفه‌ها به نصف کاهش یافت

به گزارش «نسیم»، جلیل اسلامی با بیان این‌که در تعرفه های جدید اصلاح منطقی رعایت شده که تغییرات قابل توجهی در آن مشاهده می شود، اظهار کرد: تغییرات مطلوبی در این زمینه اتفاق افتاده و اساس کار مشابه مبنای تعرفه ای است که در دنیا وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در حال تحقیق بر روی الگویی هستیم که معمولا در ترمینال‌ها و بنادر برای حجم مشخصی از ترافیک کانتینری و غیر کانتینری مرسوم است که نتایج آن در طول سال اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در بخش ارزی افزایش سنواتی ابلاغ نکرده ایم یادآور شد: غیر از مواردی که در کتابچه تعرفه سازمان بنادر رسما ابلاغ شده، تخفیف های چهارگانه ای هم برای سایز کشتی‌ها، میزان کانتینر ورودی، THC و ترانشیپ منت در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این‌که علاوه بر موارد عنوان شده برای الگوهای خاص ترافیک می توان جدا از موارد قید شده در کتابچه، در قالب توافق جداگانه عمل کرد به مانا گفت:‌حجم کتابچه تعرفه‌ها به نصف کاهش یافته سعی کرده‌ایم به حدی شفاف سازی و خلاصه سازی رعایت شود که پیچیدگی‌های قبلی به حداقل برسد و استنباط از آن آسانتر شود.

به گفته معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، امسال نقطه شروع تغییرات بنیادین در ساختار تعرفه ای عملیاتی بنادر خواهد بود.

ارسال نظر: