رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی: روس‌ها از خرید مرکبات ایرانی منصرف شدند

کدخبر: 999432

نورانی در گفتگو با «نسیم» افزود: کالاهای روسی با پایین‌ترین تعرفه و بدون هیچ ضابطه‌ای به ایران وارد می‌شود؛ جاده تجارت با روسیه یک طرفه و تنها به نفع آنهاست

نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: سال گذشته روس‌ها مدعی شدند که ما قصد داریم تا اروپا و آمریکا را تحریم کنیم و محصولات کشاورزی خود را نیز از ایران تهیه کنیم، اما تمامی این ادعاها در حد حرف باقی ماند.

وی با اشاره به این مطلب که روس‌ها به طور جدی برای خرید محصولات کشاورزی با ایران وارد معامله نشدند، گفت: موارد دیگری از جمله نبود بانک مشترک برای مراودات مالی، گران تمام شدن بحث‌های صرافی و سقوط ارزش روبل در رابطه با بحث جدی نشدن صادرات محصولات کشاورزی به روسیه مؤثر بود.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در دیپلماسی اقتصادی مد نظر قرار دارد، همین بحث تجارت با روسیه است.

نورانی تصریح کرد: در حال حاضر کالاهای روسی به مقدار زیاد و با تعرفه‌های بسیار پایین وارد کشور می‌شود، در صورتی که به نظر بنده درست نیست که تنها کالاهای روسیه وارد ایران شود در حالی که ما صادراتی به آن کشور نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی تأکید کرد: باید سیاست‌هایی مورد توجه قرار بگیرد تا مراودات تجاری با روسیه را دو سویه کند، در این سیاست‌گذاری‌ها نباید به روس‌ها اجازه دهیم تا برای ما دیوارهای تعرفه‌ای گذاشته و یا کالاها و میوه‌هایمان را با قیمت ارزان خریده و بر سر مال بزنند.

ارسال نظر: