۲۴۵ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس به اوباما نامه نوشتند

کدخبر: 999742

" دنیای امروز تغییر کرده است و این جهان دیگر کدخدای پوشالی را بر نمی‌تابد/ صحبت از حمله‌ نظامی به ایران آن‌قدر تکرار شده که دیگر از نخ‌نماترین ادبیات موجود در فضای بین‌المللی علیه کشور ما به حساب می‌آید"

به گزارش «نسیم»، 245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان فارس امروز نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری آمریکا نوشتند.

245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان فارس درنامه ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند ، دنیای امروز تغییر کرده است و این جهان دیگر کدخدای پوشالی را بر نمی تابد.

دیپلماسی یکی از ابزارهای سیاست‌خارجی و البته مهمترین ابزار مسالمت‌آمیز آن است. از همین‌رو تهدید به استفاده از زور حین مذاکرات، اقدامی غیرسازنده، غیرمنطقی و غیرمعمول است، در مذاکرات نمی‌توان از یک سو به میز و جلسات مذاکره توسل جست و از طرف دیگر روی به تهدید و زور آورد، این دقیقا رفتاری است که آمریکایی‌ها در طول سالیان گذشته، در حین مذاکرات هسته‌ای با ایران درپیش گرفته اند.

اداره کنندگان کاخ سفید باید بدانند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با ظهور سیستم حکومتی برآمده از آن، پارادایم جدیدی در فضای نظم دوقطبی، که بیش از همه در شعار اصلی و کلیدی «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» جلوه‌گر بود، در روابط بین‌الملل ظهور کرد . در این راستا، نظم آینده‌ی جهانی چندقطبی است، در میان‌مدت خود را به تثبیت خواهد رسانید. این موضوع نشانگر شکست پروژه‌ی جهانی‌سازی به شیوه لیبرالیستی با قرائت آمریکایی آن و ظهور پارادایم‌های جدید در حوزه‌ی جهانی شدن است که یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین آن‌ها، پارادایم اسلامی با محوریت ایران است.

آقای اوباما، صحبت از حمله‌ نظامی به ایران در بیش از سه دهه‌ی گذشته آن‌قدر تکرار شده که دیگر از نخ‌نماترین ادبیات موجود در فضای بین‌المللی علیه کشور ما به حساب می‌آید.

بسیاری از سیاستمداران غربی و تئوریسین‌های خودتان معتقدند که اساساً حمله‌ی نظامی به جمهوری اسلامی از جانب هر که باشد، به قدری هزینه‌بر است که باید عطای آن را به لقایش ببخشند. تا آن‌جا که مقاماتتان بارها به صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند که هر‌گونه حمله به ایران می‌تواند عواقب وحشتناکی برای رژیم صهیونیستی داشته باشد.

دانشجویان در قسمتی دیگر از این بیانیه به پیشرفتهای هسته ای و تکنولوژیهای نوین کشور در علوم پزشکی و نانو وتکنولوژی سلولهای بنیادی اشاره کرده وآورده اند شما وقتی در منطق سیاسی کم می‌آورید از اعمال قدرت نظامی استفاده می‌کنید و منطقتان از زبان لوله تفنگ خارج می‌شود ، ملت ایران یک ملت کارآزموده و جنگ دیده است و آزمودن دوباره آنها خطای محاسباتی بسیار پرهزینه ای است.

ما ندای دشمن‌ستیزی خود را به گوش شما و تمام خفتگان خارجی و در خواب ماندگان می‌رسانیم.

ارسال نظر: