بروجردی: اقدامات خودسرانه آل‌سعود تهدیدی برای صلح جهان است

کدخبر: 999781

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس هیأت نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی گفت: راهبرد غلط آمریکا و همپیمانانش در تقسیم تروریسم به خوب و بد و استفاده ابزاری از آنها موجب افزایش تروریسم در جهان شده است

به گزارش «نسیم»، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "مپو ملوانا" رئیس هیئت نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی با اشاره به سابقه خوب روابط دو کشور، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی به‌ویژه آفریقای جنوبی قرار دارد و در این راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از این روند حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه بازنده اصلی دنباله‌روی از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی بوده‌اند، بر اهمیت تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و پارلمانی تأکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه، گفت: راهبرد غلط آمریکا و همپیمانانش در تقسیم تروریسم به خوب، بد و استفاده ابزاری از آنها موجب افزایش اقدامات تروریستی در منطقه و جهان شده است.

بروجردی همچنین در ادامه سخنانش با محکوم کردن حمله هواپیماهای آل سعود به مردم بی‌دفاع یمن و همچنین ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به آنها، افزود: این اقدامات خودسرانه تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان است.

وی در پایان این دیدار از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود در مبارزه با تروریسم به آفریقای جنوبی خبر داد.

همچنین "مپو ملوانا" نماینده مجلس آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم آفریقای جنوبی برای برابری و استقلال در طول سالیان گذشته، گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی با اتخاذ سیاست خارجی مستقل خود به یاری مردم ستمدیده و مظلوم سراسر جهان شتافته است.

وی در ادامه از علاقه‌مندی کشورش برای گسترش مناسبات با ایران در عرصه‌های مختلف خبر داد و افزود: گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور به نفع دو ملت ایران و آفریقای جنوبی است.

این نماینده مجلس آفریقای جنوبی همچنین با ابراز نگرانی از گسترش اقدامات تروریستی در آفریقا، اظهار داشت: برخورداری از تجربیات ایران در مبارزه با تروریسم برای آفریقای جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

"مپو ملوانا" در پایان این دیدار درباره افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری از جمله واردات نفت از ایران ابراز امیدواری کرد.

ارسال نظر: