دبیر انجمن کارفرمایان سیمان: سیمان تا خردادماه امسال به تالار صادراتی بورس کالا راه پیدا می‌کند

کدخبر: 999808

عبدالرضا شیخان افزود: با مذاکرات انجام شده با مسئولان بورس کالا، این محصول ابتدا وارد تالار صادراتی می‌شود تا بعد از عرضه‌های مطلوب به بازارهای جهانی، معاملات در تالار داخلی نیز آغاز شود

به گزارش «نسیم»، عبدالرضا شیخان با اشاره به ورود سیمان به بورس داخلی اظهار کرد: در ابتدا قرار بود که سیمان در سال جاری وارد تالار داخلی بورس کالا شود اما با مذاکرات انجام شده با مسئولان بورس کالا و همچنین مشورت فعالان بازار سیمان به این نتیجه رسیدیم که این محصول ابتدا وارد تالار صادراتی شود تا بعد از عرضه‌های مطلوب به بازارهای جهانی، معاملات در تالار داخلی نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در صدد رفع مشکلات ورود سیمان به تالار داخلی بورس کالا است که اگر این مشکلات مرتفع شود بعد از موفقیت عرضه های صادراتی، معاملات داخلی سیمان نیزشروع خواهد شد اما تا کنون تصمیمی در این باره اخذ نشده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان در کشور روبرو هستیم، اظهار کرد: تولید سیمان به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی کشور است، بنابراین بهتر است اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضا داخلی نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به خریداران سیمان در کشورهای همسایه گفت: عمده سیمان ایران به عراق صادر می شود به طوریکه حدود 55 تا 60 درصد سیمان به این کشور صادر می شود البته در حال حاضر نیز با کردستان مذاکراتی انجام شده که اولین هدف ما نیز بعد از ورود سیمان به تالار صادراتی بورس کالای ایران، صادرات به این کشور خواهد بود.

شیخان با اشاره به مزایای ورود سیمان به بورس صادراتی اظهار کرد: این امر موجب افزایش قیمت صادراتی سیمان و ایجاد نظم در این حوزه می شود که امیدواریم هرچه سریع تر این اتفاق حادث شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه این امر موجب افزایش 20 درصدی سیمان صادراتی می شود، گفت: درحال حاضر سیمان صادراتی 50 دلار در هر تن در مرز های خروجی عرضه می شود.

ارسال نظر: