شاکری: برخی می‌خواهند عدم مقبولیتشان بین مردم را به نظارت‌های شورای نگهبان گره بزنند

کدخبر: 1025875

عضو جمعیت ایثارگران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: هدف فشار به شورای نگهبان عبور دادن افراد مساله‌دار از فیلتر این شوراست/ در برجام بزرگراهی برای حضور غربی‌ها در خلوت ما باز شده است

مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه تجربه تلخ انتخابات سال 88، به بهانه تقلب و ابطال انتخابات، صادر شدن چند قطع‌نامه هسته‎ای علیه ایران را به دنبال داشت گفت: بخشی از گرفتاری‌های امروز تیم مذاکره کننده ما مربوط به همان 6 قطعنامه‌ای است که بعد از سال 88 شورای امنیت علیه ما صادر کرد، که تلاش داشتند نظام را مجبور کنند که به خواسته های غرب از جمله بطلان انتخابات تن بدهد که خوشبختانه در آن برهه مقام معظم رهبری زیر بار نرفتند و شورای نگهبان را فصل الخطاب داوری دانستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئله داوری شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا الان همیشه برقرار بوده است افزود: کسانی که پیش مردم مقبولیتی ندارند و رأی نمی‌آورند و دلیل آن نظارت‌های غیر واقعی می‌دانند در واقع تلاش دارند شورای نگهبان را زیر سوال ببرند، آنچه مسلم است سلامت انتخابات به همین کاری است که شورای نگهبان انجام می‌دهد.

شاکری اظهار داشت: حمله کردن و تاختن به شورای نگهبان و وظایف آن، کار عبث و بی‌نتیجه‌ای است و کسانی که این کار را می‌کنند به نوعی در زمین سوخته دارند بذر می‌کارند قبلاً این شیوه‌ها امتحان شده و نتیجه‌ای هم نداده است، شورای نگهبان در جایگاه بلندش حضور دارد هم از مرحله ثبت نام تا اعلام نتیجه .

عضو جمعیت ایثارگران نظارت شورای نگهبان را به مثابه صیانت از آرا مردم دانست و تأکید کرد: کاری که شورای نگهبان به عنوان یک نهاد حقوقی دارد این است که در مراحل مختلف نظارت می‌کند، شورای نگهبان ترکیبی از فقها و منتخبین سه قوه و حقوقدانان هستند و جایگاهش برای اینکه از رأی مردم نظارت و صیانت بکند تعیین شده و محکم است، کسانی که خود را مدعی رعایت حق الناس می‌دانند مسلم است که دروغ می‌گویند، اینها در 88 خود را ثابت کردند و به داوری شورای نگهبان تمکین نکردند.

وی افزود: هدف این افراد از هجمه به شورای نگهبان عبور دادن افراد مسئله‌دار از این پروسه است تا مثلاً نظام نسبت به آنها منفعل شود، اما تجربه مجلس ششم نشان داد این اتفاق نمی‌افتد، شورای نگهبان احراز صلاحیت همه متحصنین را متوقف کرد و اجازه نداد به مجلس هفتم ورود پیدا کنند.

شاکری در ادامه صحبت های خود با پرداختن به مساله هسته ای، ضمن اذعان به زحمت و تلاش اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این مذاکرات گفت: با توجه به زمانی که این عزیزان گذاشتند در این مسئله باید به دو نکته را در نظر گرفت، نکته اول؛ ما می‌گوییم ما دنبال بمب اتم نیستیم و این مثل این است که بگوییم ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و بعد کشورها یکی یکی بیایند و تمام خلوت ما را ببینند که نکند شما نیروی برای حمله به ما آماده کرده اید، اصلاً این کار منطقی نیست، الآن غربی‌ها آمدند می‌خواهند خلوت ما را در مورد همه امور بررسی کنند، ما می‌گوییم از لحاظ شرعی به دنبال بمب اتم نیستیم و نباید دوستانی که مذاکره می‌کردند برای نشان دادن خلوت نظام بزرگراه باز کنند که متأسفانه در این برجام بخش عمده راه برای حضور غربی‌ها در خلوت ما باز شده است.

وی نکته دوم را داشتن حق غنی‌سازی اورانیوم دانست و گفت: این حقی است که همه کشورها مطابق آژانس دارند و آژانس هم نه تعداد نه میزان و نه شرطی گذاشته است، جای تعجب است که این دوستان چرا رفتند و این تعداد سانترفیوژ پذیرفتند، چرا میزان غنی‌سازی 300 کیلو را پذیرفتند؟ چرا توقف توسعه وتحقیق را پذیرفتند؟ چرا بحث محدودیت زمانی 8 سال و 10 سال و 25 سال را پذیرفتند؟ غنی سازی ما که دنبال آن هستیم قانون دارد و آژانس پادمان دارد می‌تواند کنترل کند چرا این دوستان رفتند آن محدودیت‌ها و ضوابط را پذیرفتند که ما الآن دچار مشکل می‌شویم.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه سیاست و راهبرد ما در قبال آمریکا کاملأ روشن و آشکار است اظهار داشت: زمانی که به پیروی از حضرت امام می‌گوییم آمریکا شیطان بزرگ و هم مقام معظم رهبری مرگ بر آمریکا تکرار می‌کنند نشان می‌دهد جهت‌گیری ما کاملا مشخص است، این در مورد رژیم صهیونیستی نیز صادق است، هر گروهی در دنیا با اسرائیل مبارزه بکند ما آن را کمک می‌کنیم و آن را برای این کار تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید" افزود: صهیونیست‌ها فکر کردند که اگر این برجام امضاء شود با اشکالاتی که در برجام وجود دارد و ادعایی که آقای کری و اوباما دارند که این برجام امنیت اسرائیل را حفظ می‌کند و زمان آن رسیده که نیتشان را آشکار کنند و گفتند که 25 سال در امنیت به سر می‌بریم، پاسخ مقام معظم رهبری نشأت گرفته از همین فکر آنهاست.

شاکری همچنین گفت: اگر چنین برداشتی شود ما راهبرد خودمان را ادامه می‌دهیم و لزومی ندارد که هر چیزی که در برجام بود ما اجرا کنیم، مجلس در بررسی های خود در مورد برجام اگر به نکاتی رسیده است باید نظرش را اعلام می‌کند ، اما آنچه مسلم است ما هیچگاه برای رژیم صهیونیستی امنیت قائل نیستیم. همانطور که حضرت امام به بسیجیان وصیت کردند که بغض و کینه مقدسشان را نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی در دلها نگهدارند.

ارسال نظر: