تولد ۴۰ هزار کودک در راستای همکاری جهاد دانشگاهی با پژوهشگاه رویان

کدخبر: 2379382

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان تاکنون ۴۰ هزار کودک متولد شده‌اند و روز به روز اقدامات جدیدی در این راستا انجام می‌شود.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، درباره اقدامات و برنامه‌های مهارت آموزی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با دارا بودن بیش از ۱۵۰ مرکز آموزشی بزرگترین شبکه آموزش کشور است و بسیاری از آموزش‌های این مراکز مهارتی و تخصصی است و فرد می‌تواند با یادگیری این آموزش‌ها فعالیت کند. تفاوت بین دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی و دیگر دانشگاه‌ها این است که تحقیق و ساخت در کنار هم قرار دارد.  

وی در ادامه تصریح کرد: در دانشگاه‌های علم و فرهنگ و حوزه علوم زیستی افراد متخصص رویان و اهل فن تدریس می‌کنند، دانشجویان دارای رتبه بالا در این دانشگاه که بهترین دانشکده غیرانتفاعی در کشور است، تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی با مهارت و تخصص نزدیک هستند که در آنها آموزش‌های نظری و عملی در کنار هم ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های این نهاد عنوان کرد: تعدادی دانشجو از اتباع افغانستان وارد ایران شده اند و در دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی تحصیل می‌کنند، اما یکی از مسائلی که برای جذب دانشجویان بین المللی باید به آن توجه کنیم این است که ایران در لیست کشور‌های دیگر برای جذب دانشجو قرار ندارد و به همین دلیل باید به کشور‌های خارجی بسیاری برویم و تلاش خود را در راستای معرفی و قرار گرفتن دانشگاه‌های جهاددانشگاهی در لیست دانشگاه‌های معتبر کشور‌ها قرار دهیم تا بتوانیم دانشجویان خارجی بیشتری جذب کنیم. همچنین تلاش کنیم تا دانشگاه‌های جهاد دانشگاهی در کشور‌های خارجی اعتبار لازم را کسب کنند.  

وی پیرامون برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری مهد کودک توسط جهاد دانشگاهی نیز گفت: در حال حاضر مجوز مهدکودک‌ها و مربی مهدکودک از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شود، اما در گذشته واحد‌های سازمانی این نهاد آموزش‌های فوق را ارائه می‌دادند.

مسلمی نائینی درباره اقدامات جهاد دانشگاهی در خصوص همکاری با پژوهشگاه رویان و کمک به فرزندآوری عنوان کرد: تاکنون با همکاری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی ۴۰ هزار کودک متولد شده‌اند و روز به روز اقدامات جدیدی در این راستا انجام می‌شود، اما فعالیت‌ها در این حوزه فقط در راستای درمان ناباروری نیست و در حوزه ژن درمانی، سلول درمانی و تولید دارو‌های جدید کار می‌کنند.

وی افزود: همچنین متخصصان و پژوهشگران این حوزه با توجه به روند رو به شد سن جمعیتی کشور به سمت سالمندی، به دنبال کشف روش‌هایی برای درمان و کنترل بیماری پارکینسون هستند.  

وی همچنین به پروژه‌های کلان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با پیشنهاد جهاد دانشگاهی به معاون اول رئیس جمهور و با حمایت دولت، اجرای سه کلان پروژه توسعه فناوری شکافت هیدرولیکی برای بهبود و افزایش برداشت از چاه‌های نفت و گاز کشور؛ ایجاد اولین شهر معدنی با توسعه فناوری غنی‌سازی ذخایر هماتیت کشور (شادنج) و طراحی و تأسیس پالایشگاه پلاسمای خون آغاز شده است.

مسلمی نائینی تأکید کرد: در این رابطه معاون اول رئیس جمهور دستور تخصیص بودجه را هم صادر کرده است که در صورت انجام هر کدام از این پروژه‌ها بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد و کارآفرینی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین جوانان دارای ایده جذب و به کار گرفته می‌شوند که البته اجرای این سه پروژه با مشکل تأمین مالی مواجه است و هنوز نتوانسته‌ایم از سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ای دریافت کنیم.  

منبع: برنا
ارسال نظر: