جهانگیری: برای خروج از شرایط ركود، صادرات باید تقویت شود

کدخبر: 899093

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی اقتصاد، از توسعه صادرات به عنوان یكی از راه‌های برون‌رفت از شرایط ركود یاد كرد و گفت: خروج از ركود از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت در سال جاری است

به گزارش «نسیم»، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی توسعه صادرات، بر لزوم حمایت از صادركنندگان كشور تاكید كرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط خواست دستورالعملی مشخص برای اقدامات حمایتی از صادركنندگان تدوین کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشكلات صدور ضمانت‌نامه بانكی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، از بانك مركزی خواست ظرف مدت یك ماه این موضوع را بررسی و پیشنهادات و راهكارهای خود را ارائه دهند. در این جلسه كه وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران نیز حضور داشتند، گزارشی از عملكرد صادرات كالا و خدمات در سال 92 و دو ماهه ابتدای سال جاری از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت ارائه شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین گزارشی در خصوص اهداف و عملكرد صادرات غیر نفتی در حوزه كالا و خدمات در برنامه پنجم توسعه و نیز اثرات پرداخت جوایز صادراتی در تحقق اهداف صادراتی ارائه كرد. محدودیت منابع بانك‌ها، لزوم اخذ گواهی استاندارد اجبای جهت صادرات كالا و تاخیر در استرداد حقوق ورودی به صادركنندگان از دیگر موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر: