کشتی‌آرای: دولت قرار نبود مالیات برارزش افزوده را افزایش دهد

کدخبر: 958241

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با «نسیم» با بیان این‌که نمی‌شود که قانون تصویب شود و کسی بگوید بازار کشش دارد یا ندارد افزود: در صورتی که نرخ مالیات ۹ درصد تصویب شود، همه باید به قانون احترام بگذارند

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با «نسیم» در پاسخ به این پرسش که با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد، آیا بازار کشش افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را دارد؟ اظهار داشت: دولت قرار نبود مالیات را افزایش دهد و برنامه این نبود.

وی افزود: این‌که بازار کشش داشته باشد یا نداشته باشد، یک بحث است، اما به‌هرحال مالیات بر ارزش افزوده یک قانون است و باید تابع قانون بود.

کشی آرای با بیان این‌که نمی‌شود که قانون تصویب شود و کسی بگوید بازار کشش دارد یا ندارد، تصریح کرد: در صورتی که افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 9 درصد تصویب شود، همه باید به قانون احترام بگذارند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این‌که بازار در رکود است، عنوان کرد: اما بحث سر این است که ما هر چه بگوییم فایده‌ای ندارد و مجلس هر چه را که تصویب کند، ما چاره‌ای جز اجرا نداریم.

کشتی‌آرای متذکر شد: مسلما کار کارشناسی صورت می‌گیرد و با توجه به این‌که صحبت‌هایی که می‌کنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌دانند، مسایل را در نظر می‌گیرند.

به گزارش «نسیم»، دولت در لایحه بودجه سال 1394 پیشنهاد کرده است که مالیات بر ارزش افزوده با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، یک واحد درصد افزایش یابد. بر این اساس با توجه به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال‌جاری ۸ درصد مصوب شده بود، در صورت موافقت مجلس با اضافه شدن یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده، به نظر می‌رسد که این نرخ به حدود ۹ درصد برسد.

ارسال نظر: