سردار حاجی‌زاده:

برادران ما در محور مقاومت نباشند ظرف چندماه ناامنی به داخل می‌رسد

کدخبر: 2032825

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: اگر برادران ما در محور مقاومت حضور نداشتند، ظرف چند ماه ناامنی‌ها به داخل کشور منتقل می شود و در شهرهای شرقی و غربی باید بایستیم و بجنگیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: سردار امیرعلی حاجی‌زاده در دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی که صبح امروز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با طرح این سوال که چرا مدیریت جهادی مهم است، آیا ما در حال جنگیم و دشمنی وجود دارد؟ اظهار داشت: ما هم درگیر جنگ هستیم و هم دشمنی دشمنان ما بسیار فراوان است.

وی افزود: این مسئله، ۴ دهه است که آغاز شده و ادامه دارد و تا به امروز شاید تنوع، شدت و نوع عملکرد دشمنی تغییر کرده، اما واقعیت این است که وجود دارد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با بیان اینکه هر کدام از توطئه های دشمن برای اینکه یک حکومت را سرنگون کند و ملتی را ناکام بگذارد، کافی است، اظهار کرد: هم اکنون اگر ما صدای توپ و تانک را نمی شنویم، به دلیل حضور برادران ما در محور مقاومت است. اگر این حضور نبود در ظرف چند ماه ناامنی ها به داخل کشور ما منتقل می شود و در شهرهای شرقی و غربی باید بایستیم و بجنگیم.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون با پشتیبانی که کشورهای مرتجع عرب به‌ویژه آل سعود و سرمایه‌گذاری‌هایی که در جنوب شرق و شمال غرب ایران شده، میزان حرکت، تهدیدات و معضلاتی که در مرزهای ما تحلیل می شود، در سال ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته بیش از ۷ برابر شده است.

وی با بیان اینکه اگر ما امروز تحریم هستیم و تهدیدات که سازمان یافته علیه ملت ما وجود دارد، دشمنی نیست پس چیست؟ افزود: اینکه ما بیشتر از شبکه های تلویزیونی خود، شبکه های فارسی زبان ماهواره ای داریم و دائما روی این ملت کار می کنند، دشمنی نیست؟

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ادامه داد: هر گاه ما برنامه ای ملی مثل انتخابات و یا راهپیمایی داریم، مؤسسات جنگ روانی و عملیات روانی دشمن از ماه ها قبل فعال می شود و در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای علیه این ملت فعالیت می کنند، دشمنی نیست؟

سردار حاجی‌زاده با اشاره به سرنگونی هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرکز کشور توسط پدافند هوایی سپاه اظهار داشت: آیا این دشمنی نیست؟

وی با بیان اینکه هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرکز کشور ما چه کاری دارد، گفت: این همه پایگاه های نظامی در اطراف کشور ایران برای چیست؟ غیر از این است که آنها برای به شکست کشیدن این انقلاب، نظام و ملت طراحی می کنند؟ بنابراین ما درگیر جنگ هستیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مدیریت ما از نوع جهادی باید باشد، تصریح کرد: غیر از این هیچ چیزی جواب نخواهد داد.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: نزدیک به صددرصد مشکلات ما در کشور متوجه مدیریت ما است.

وی با طرح این سوال که عناصر قدرت ما چیست؟ تصریح کرد: رهبری یکی از عناصر قدرت ما هستند و می بینیم که همچون خورشید این نور را می تابانند و در این بخش ما مشکلی نداریم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ملت بزرگ ایران را عنصر دیگر قدرت ما عنوان کرد و گفت: در بخش نیروی انسانی، واقعا مشکلی نداریم و ثروتی به نام جغرافیای ایران داریم.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه برای هر کاری نیاز به پیش زمینه امنیتی وجود دارد، اظهار کرد: کشور ما امن است. کشور ما از کشورهای اروپایی امن تر است؛ از ساعت ۹ شب به بعد در کشورهای اروپایی گفته اند که بچه ها سوار مترو نشوند.

وی عنصر دیگر قدرت را مدیریت دانست و ادامه داد: این عنصر متغیر است و شرایط ثابتی ندارد. هر جا که ما مشکل داریم به این عنصر باز می گردد. اگر این بخش از کار حل شود بیشتر موانع از سر راه ما برداشته خواهد شد.

سردار حاجی زاده با اشاره به شاخصه های یک مدیر جهادی تصریح کرد: یکی از این شاخصه ها این است که کارش برای خدا باشد و خدا را بر کدخدا ترجیح دهد و دشمنی دشمنان را جدی بگیرد.

فرمانده هوا فضای سپاه شاخصه دیگر مدیر جهادی را در محوریت قرار دادن علم و عقلانیت عنوان کرد و ادامه داد: این مدیر باید قدرت و مسئولیت را به عنوان فرصت تلقی کند و نه چیز دیگری و در مقابل مقام معظم رهبری خود را مقلد بداند و نه مجتهد.

وی با اشاره به آفت هایی که می تواند یک مدیر جهادی را گرفتار کند گفت: این مدیر باید مراقب آفت ها باشد. ضعف در ایمان می تواند یک مدیر را گرفتار کند.

سردار حاجی زاده با اشاره به موفقیت ایران در جنگ هشت ساله ادامه داد: ما در آن زمان چیزی نداشتم و دستمان خالی بود. ارتش به عنوان تنها قدرت دفاعی ما فرماندهانش در ماه های اول مشکلاتی داشتند و ۵۰ هزار مستشار از کشور خارج شده بود.

فرمانده هوا فضای سپاه با تاکید بر اینکه در آن روز مدیران جهادی این مشکلات را حل کردند، گفت: شهدایی در آن روز توانستند مشکلات ما را حل کنند. اگر ما آن روز دو دو تا چهار تا می کردیم باید آتش بس را می پذیرفتیم و امروز مرز ما پشت اهواز بود و احتمالا صدام هم در بغداد بود.

وی با اشاره به اینکه شهدای زنده ای نیز امروز همین کار را می کنند، گفت: حاج قاسم سلیمانی، باقر قالیباف، عزیز جعفری، سرلشگر رشید و باقری از شهدای زنده هستند زیرا اینها جنگ را اداره کردند. اینها بودند که ایستادند و توانستند یک تهدید جدی را تبدیل به فرصت کنند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه سپاه و بسیج با دست خالی وارد جنگ شد با به غنیمت گرفتن توپ ها و تانک ها از دشمن توانستیم مقابل آن بایستیم اما در انتهای جنگ یگان های پیشرفته ای شکل گرفت و حتی یگان موشکی نیز در این دوره شکل گرفت.

فرمانده هوا فضای سپاه با بیان اینکه ارتش ابتدای جنگ با انتهای جنگ یکی نبود تصریح کرد: در روز چندین هواپیمای عراقی علیه ما می جنگید اما شهید ستاری ابتکاری به خرج داد و با امکانات موجود توانست با جنگنده های مدرن دشمن مقابله کند.

وی توانمندی موشکی دشمن در زمان جنگ تحمیلی را یک تهدید برشمرد و گفت: خاطرم است که در نماز جمعه شعار موشک علیه موشک سر می دادند و این تهدید به یک فرصت تبدیل شد.

سردار حاجی زاده با اشاره به ضعف های ایران در موضوعات مختلف گفت: دشمن تصمیم می گیرد و اجازه فروش نفت را به ایران نمی دهد، بانک ها را تحریم می کند و بیمه را می بندد اما در مقابل توانمندی موشکی ما می گوید بیایید مذاکره کنیم.

فرمانده هوا فضای سپاه با اشاره به قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شده است ادامه داد: در این قطعنامه ها آمده است که از ایران درخواست می شود فعالیت هایی که مرتبط با موشک های بالستیک است را باید محدود کند.

سردار حاجی زاده خدمات فنی مهندسی قرارگاه سازندگی سپاه، توانمندی کارخانه مپنا و تحقیقات دیگر در حوزه سلول های بنیادی و نظایر آن را از جمله اقدامات جهادی پس از انقلاب توصیف کرد.

فرمانده هوا فضای سپاه در ادامه افزود: شهید تهرانی مقدم هر کاری که می خواست انجام می داد. ما سی سال با هم بودیم و وی آنچنان با بصیرت بود که دشمنی دشمنان به ویژه امریکا را می دید. خستگی ناپذیر و پای کار بود. همه تصمیمات او بر اساس عقلانیت و علم و ولایت مدار بود. استاد تبدیل تهدید به فرصت بود و در مقابل شکست های مختلف صبور.

وی با بیان اینکه نیروهای تحت امر شهید تهرانی مقدم نگرانی از انتقاد او نداشتند تصریح کرد: امروز ببینید یک نفر از مسئول خود می خواهد انتقاد کند اما وقتی که دارد انتقاد خود را انتقال می دهد طرف مقابل دارد برای او تصمیم می گیرد. البته ما این مشکل را در سپاه نداریم. شهید تهرانی مقدم همیشه در حال پمپاژ روحیه و امید در نیروهای تحت امر خود بود.

ارسال نظر: