زبان‌های اسپانیایی و عربی به بیاموز افزوده شدند

کدخبر: 2363033

مجموعه بیاموز یک مجموعه آموزشی-نرم‌افزاری است که به طور تخصصی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند. این مجموعه حال چند محصول در این حوزه منتشر کرده است. عمده تمرکز بیاموز تا به امروز روی آموزش زبان انگلیسی ، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی بوده است اما پس از چهار سال اخیرا دو زبان جدید هم به این زبان‌ها اضافه شده‌اند.

مجموعه بیاموز یک مجموعه آموزشی-نرم‌افزاری است که به طور تخصصی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند. این مجموعه حال چند محصول در این حوزه منتشر کرده است. عمده تمرکز بیاموز تا به امروز روی  آموزش زبان انگلیسی ، آلمانی، فرانسه و ترکی استانبولی بوده است اما پس از چهار سال اخیرا دو زبان جدید هم به این زبان‌ها اضافه شده‌اند.

اضافه شدن زبان عربی و اسپانیایی

با توجه به با بازخورد‌های دریافت شده از طرف کاربران و اهمیت این دو زبان برای فارسی زبانان، کار بر روی زبان‌ها عربی و اسپانیایی حدود 3 ماه پیش آغاز شد و پس از آن اولین نسخه از برنامه در این زبان‌ها در هفته گذشته منتشر شد.

در حال حاضر امکانات و محتوای اضافه شده برای این دو زبان محدود به بخش واژه‌آموزی و تعداد محدودی دسته محتوایی است اما همکاران بخش محتوا به صورت ثابت در حال اضافه کردن محتوای جدید به برنامه هستند و طول زمان این دو زبان هم به سطح استاندارد از محتوا خواهند رسید.

اهمیت یادگیری زبان عربی

زبان عربی رایج‌ترین زبان منطقه خاورمیانه و یکی از زبان‌های پراهمیت از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. این زبان با بیش از 400 گویش‌گر یکی از زبان‌های پرکاربرد جهان نیز به شمار می‌رود. با توجه به پیشرفت اقتصادی سریع کشورهای حوزه خلیج فارس، اهمیت یادگیری این زبان از نظر اقتصادی هم افزوده شده است.

عربی در ایران معمولا از دو جهت دارای محبوبیت است. اولین علت، ارتباط این زبان و دین اسلام است. با توجه به این رابطه گسست ناپذیر بسیاری از افراد به علل مذهبی به یادگیری زبان عربی علاقمند شده‌اند. البته این تنها دلیل یادگیری زبان عربی برای فارسی زبانان نیست. با توجه به رابطه رو به گسترش ایران با کشور عراق و مسافرت ایرانیان به این کشور به علل اقتصادی و مذهبی، فارسی زبانان زیادی تمایل دارند برای استفاده روزمره در این کشور هم عربی را یاد بگیرند.

اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی

نسیم آنلاین : زبان اسپانیایی یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های جهان است. این زبان در بخش‌های زیادی از جهان به ویژه قاره آمریکا به عنوان محبوبترین زبان دوم برای زبان‌آموزان استفاده می‌شود. علت این موضوع تاثیر زیاد کشورهای آمریکای لاتین و تکلم بیشتر ساکنین این کشورها به زبان اسپانیایی است. در حال حاضر زبان اسپانیایی حداقل 450 میلیون گویش‌گر بومی دارد و در بیش از 20 کشور دنیا به عنوان زبان اول شناخته می‌شود. مهاجرت زیادی مردم از کشورهای امریکای لاتین به ایالات متحده توانسته اهمیت این زبان را بیشتر کند.

زبان اسپانیایی در ایران معمولا به دلایل مهاجرتی یا تحصیلی محبوبیت دارد. بیشتر کشورهای امریکای لاتین اقتصادی در حال توسعه و قوانین مهاجرتی مناسبی دارند که آنها را به یک مقصد ایده‌آل برای مهاجرین تبدیل می‌کند. کشورهایی نظیر ارژانتین و شیلی از نمونه‌های خوب این شرایط هستند.

تبلیغات

در حال حاضر زبان‌های اسپانیایی و عربی در چه شرایطی در برنامه بیاموز هستند؟

این دو زبان با توجه به زمان کوتاهی که از اضافه شدن آن‌ها می‌گذرد هنوز در ابتدای مسیر هستند. البته هر دو زبان به دیکشنری آنلاین بیاموز اضافه شده‌اند و بخش محتوای بیاموز، به صورت ثابت در حال گسترش و بهبود محتوای این زبان‌هاست.

در آینده چه زبان‌های جدیدی به برنامه افزوده خواهد شد؟

با توجه به زمان‌بر بودن روند اضافه کردن هر زبان جدید، در حال حاضر برنامه‌ای برای اضافه کردن زبان جدید به برنامه وجود ندارد. در حال حاضر تمرکز مجموعه بیاموز روی تکمیل هرچه بیشتر زبان‌های موجود است. پس از تکمیل نسبی این زبان‌ها برای اضافه کردن زبان‌های جدید با توجه به بازخوردهای کاربران تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال نظر: