مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از ثبت بیش از دو میلیون چک در سامانه چکاوک خبر داد

کدخبر: 969049

ناصر حکیمی در گفتگو با برنامه پایش افزود: مشکلات سامانه چکاوک تاکنون در ۱۳ استان حل و اصلاح شده است/ تعهد ما برای انجام خدمات چکاوک ۴۸ ساعته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ناصر حکیمی شب گذشته در ارتباط تلفنی خود با برنامه پایش در ارتباط با برداشت پول چک‌های مشتریان توسط بانک و واریز آن با تاخیر به حساب مشتری اظهار کرد: به هیچ عنوان این نوع چرخش پول (برداشت و واریز) طبیعی نیست و مشکلاتی که برای هموطنان اتفاق افتاده بسیار جدی است. منشا این مشکلات در حال حاضر سیستم چکاوک است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی افزود: در این سیستم گردش فیزیکی چک ها میسر شده و چک ها در مبدا تصویر برداری شده و در اختیار بانکی که باید چک را وصول کند قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شکایت‌هایی در این زمینه برای ما ارسال شده است. از ابتدای راه اندازی سیستم چکاوک حدود دو میلیون و 700 هزار چک در سامانه ثبت شد. حدود 11 درصد از این چک ها به علل مختلف از جمله اشکال در پشت نویسی و یا امضا عودت داده شده که این درصد اصلا خوب و طبیعی نیست. به طور طبیعی باید پنج درصد عودت داده می‌شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی عنوان کرد: مشکلات بیشتر به فرآیندهای داخلی بانک ها برمی گردد که علی رغم آموزش های فراوان فرآیند لازم به خوبی پیش نرفت.

حکیمی بیان کرد:‌ مشکلات این سیستم تا کنون در 13 استان حل و اصلاح شده است. با استفاده از این سیستم افراد می توانند تا ساعت یک و نیم ظهر همان روز مبلغ چک را به حساب واریز کنند.

وی در پایان گفت: تا زمانی که سیستم در تمام استان ها راه اندازی شود تعهد ما برای انجام خدمات مربوطه 48 ساعته است.

ارسال نظر: