معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

آب مصرفی تهران کاملاً سالم است/ مرگ ۴ مادر باردار از ابتدای سال در تهران

کدخبر: 2008411

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی از شایعات مبنی بر آلودگی آب تهران برای فروش و تبلیغ دستگاه‌های تصفیه آب است و پایش و آزمایش‌ها انجام‌شده حاکی از سلامت کامل آب مصرفی تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، دکتر محمد شریعتی در نشست خبری از کاهش مرگ‌ومیر مادران خبر داد و گفت: در سال گذشته تا پایان سال حدود 13 مورد مرگ مادر گزارش‌شده بود که یک مورد آن تصادف بوده و این در حالی است که در سال 94 تاکنون تنها 4 مورد مرگ مادر گزارش‌شده است و این شاخص از شاخص کشوری بهتر است .

وی در ادامه در خصوص آلودگی آب تهران افزود: سلامت آب تهران نه‌تنها از منشأ منبع آب بلکه به‌صورت محلی پایش شده و تحت آزمایش‌ها متعدد قرار می‌گیرد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه آب تهران سالم است تصریح کرد: برخی شایعات مبنی بر آلوده بودن آب تهران به‌منظور تبلیغ و فروش دستگاه‌های تصفیه آب هست .

شریعتی ادامه داد: در خصوص فلزات سنگین و نیترات در آب تهران نیز باید گفت: ‌استاندارد جهانی نیترات عدد 50 هست و درجایی فلزات تیترت بیش از این باشد زنگ خطر است و اقدامات لازم برای اصلاح آن توسط سازمان آب و فاضلاب صورت می‌گیرد .

وی همچنین در خصوص طرح تحول بهداشت در تهران اظهار داشت: طبق مطالعات و نیازسنجی‌های صورت گرفته باید 12 پایگاه سلامت در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد می‌شد که با همکاری بخشش خصوصی در حال 181 پایگاه سلامت فعال در منطقه تحت پوش وجود دارد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: در حال حاضر در پایگاه‌های سلامت آماده ارائه خدمات به‌صورت صد در صد رایگان و برای تمامی گروه‌های سنی و جنسی مردم هستند .

وی اضافه کرد:‌ تاکنون خدمات مربوط به‌سلامت روان و تغذیه در پایگاه‌های سلامت ارائه نمی‌شد که با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت توسط گروه‌های آموزش‌دیده به مردم ارائه می‌شود .

ارسال نظر: