وزیر بهداشت در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر ۹۵ خبر داد

فعالیت بیش از ۱۸ هزار پرسنل اورژانس در ایام نوروز/ سامانه ۱۹۰ و ۱۴۹ آماده دریافت شکایات مردمی است

کدخبر: 2018092

وزیر بهداشت بابیان این‌که این وزارتخانه در ایام نوروز علاوه بر ارائه خدمات در بیش از ۵۷۰ بیمارستان سراسر کشور، در جاده‌ها نیز حضوری جدی و مضاعف دارد، افزود: کار بیمارستان‌ها بدون تعطیلی است و بخش‌های اورژانس نیز شلوغ‌تر از سایر ایام سال می‌شود.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، دکتر سید حسن هاشمی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر 1395، ضمن بیان این مطلب گفت: امسال ناوگان زمینی با تعداد 2158 پایگاه شهری و جاده‌ای و هوایی اورژانس با داشتن بیش از 21 پایگاه اورژانس هوایی، کمک مؤثرتری در مراقبت از جان و سلامت مردم فراهم خواهد کرد .

وزیر بهداشت، نقش این وزارتخانه در کاهش آمار تلفات و مصدومیت‌های جاده‌ای را کمتر از همت مردم، خانواده‌ها، جوانان و رانندگان دانست و اظهار داشت: بارها پلیس و سازمان صداوسیما اعلام کرده‌اند که شایع‌ترین علل مرگ در حوادث ترافیکی به دلیل واژگونی وسیله نقلیه است که ناشی از کم‌خوابی و کم‌توجهی رانندگان است .

هاشمی تصریح کرد: همه مردم ضمن توجه و رعایت موارد ایمنی، ایام شیرین تعطیلات را به تلخ‌کامی تبدیل نکنند .

وزیر بهداشت با اشاره به حضور بیش از 18 هزار کارکنان اورژانس در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مردم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، یک‌سوم نیروی انسانی بیمارستان‌ها نیز در این ایام در خدمت مردم خواهند بود که درمجموع حدود 90 هزار نفر به مردم ارائه خدمت می‌کنند و امیدواریم خدمات بهتری نسبت به سال‌های گذشته ارائه دهند .

وزیر بهداشت همچنین بابیان اینکه در حوزه بهداشت نیز نظارت کافی بر محیط‌های تهیه توزیع و فروش مواد خوراکی و آشامیدنی در جاده‌ها در رستوران‌ها و همچنین شهرها وجود دارد از فعالیت حدود 4500 بازرس بهداشت محیط که برخی از آن‌ها ضابط قضایی نیز هستند، در این ایام خبر داد .

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که مردم می‌توانند تخلفات بهداشتی را به سامانه 190 یا 1490 اطلاع دهند، افزود: امیدواریم با افراد سودجویی که به‌جای خدمت به مردم در جهت آسیب زدن به‌سلامت آن‌ها حرکت می‌کنند و سفری را که خانواده‌ها با فرزندان خود انجام می‌دهند به کام آن‌ها تلخ می‌کنند، برخورد لازم شود .

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: همواره جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت شرکای جدی پلیس در جاده‌ها هستند و امیدواریم مردم بیشتر از همه، مراقب سلامتی خود در خوردن، آشامیدن، رانندگی و تفریحات سالم باشند.

ارسال نظر: